۱۳۹۷ دی ۲۱, جمعه

شکنجه وحشیانه زندانیان در زندان مرکزی زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » دو زندانی محبوس در زندان زاهدان مورد شکنجه وحشیانه زندانبانان در بند قرنطینه  قرار گرفته اند.
زندانیان خلیل شه بخش و اسماعیل فقیر زهی در بند قرنطینه زندان زاهدان مورد شکنجه وحشیانه زندانبانان قرار گرفته که منجر به شکسته شدن دنده و آسیب دیدگی در ناحیه کمر شده اند. درساق پای  زندانی خلیل شه بخش  میله پلاتین قرار دارد که در اثر ضربه یکی از شکنجه گران به ساق پای وی قسمتی که پلاتین در آن قرار دارد از حالت معمول خارج شده است. 
علیرغم آسیب های شدید در اثر شکنجه های وحشیانه این ۲ زندانی همچنان در سلولهای انفرادی بند قرنطینه بدون هر گونه درمانی به حال خویش رها شده اند و از دردهای طاقت فرسا رنج می برند.
شکنجه های وحشیانه علیه زندانیان سیاسی و عادی بدستور و تحت نظارت خسروی رئیس زندان زاهدان صورت می گیرد و توسط پاسداربند عباس میر و سرگزی  به اجرا در می آید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه های وحشیانه علیه زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه در ایران را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد که با فشار آوردن بر رژیم ضدبشری ولی فقیه مانع شکنجه وحشیانه زندانیان در ایران شوند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۲ دی۱۳۹۷ برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: