۱۳۹۷ دی ۳۰, یکشنبه

یورش وحشیانه و دستگیری به جرم افشای شکنجه های وحشیانه ماموران وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح روز یکشنبه ماموران وزارت اطلاعات به منزل خانم سپیده قلیان یورش بردند وی و برادرش را دستگیر و به شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کردند.
صبح روز یکشنبه ۳۰ دی ماه ماموران وزارت اطلاعات  به منزل خانم سپیده قلیان یورش بردند و با رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی وی و برادرش را دستگیر نمودند. شواهد حاکی از آن است که دلیل دستگیری او افشای شکنجه های غیر انسانی است که در طی مدت بازداشت متحمل شده بود.پس از بازداشت فایل صوتی از خانم قلیان منتشر شده بود که تهدیدهای بازجوی وزارت اطلاعات در آن عیان است.
زندانی سیاسی سپیده قلیان که به دلیل حضور در اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه دستگیر شده بود، در طی بازداشت، بازجویان وزارت اطلاعات  او را مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داده بودند  و در طی شکنجه های وحشیانه وی را وادار به اعتراف علیه خود نمودند.
  شیوه ضد بشری اعتراف گیری زیر شکنجه  سالیان است که وزارت اطلاعات آخوندها علیه مخالفان خویش بکار می برد. این  شیوه سوخته و لو رفته ای است که تمامی مجامع حقوق بشری بین المللی از آن مطلع هستند و بارها این آن را محکوم نموده اند.
اعتراف گیری زیر شکنجه توسط بازجویان وزارت اطلاعات از طریق تلویزیون دولتی و سایتهای وزارت اطلاعات بطور سیستماتیک پخش می شود و این مسئله حاکی از آن است  که این رسانه های حکومتی نقش مهمی در سرکوب و شکنجه و ایجاد نفرت دارند. لذا از سازمان ارتباطات بین المللی خواهان تحریم  رسانه ها یی هستیم که در دست سرکوبگران قرار دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل شخصی و رفتارهای وحشیانه علیه ساکنین آن و همچنین دستگیری و انتقال افراد به صرف افشای شکنجه های وزارت اطلاعات  را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱ بهمن۱۳۹۷ برابر با ۲۰ ژانویه ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل  سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: