۱۳۹۷ دی ۹, یکشنبه

تکرار به زیر گرفتن مردم بی دفاع و اینبار دانشجویان دانشگاه آزاد


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروز رئیس دانشگاه آزاد با عمل ددمنشانه خویش تعدادی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران را با اتومبیل خود زیر گرفت و چندین نفر از دانشجویان دچار زخم های شدیدی شدند.
صبح امروز یکشنبه ۹ دی ماه فردی به نام  محمد مهدی تهرانچی رئیس دانشگاه آزاد تهران با اتومبیل خود تعدادی از دانشجویان را در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات  زیر گرفت که منجر به زخمی شدن تعدادی از دانشجویان گردید. 
دانشجویان در پی حادثه دردناک واژگون شدن اتوبوس واحد که منجر به جانباختن ۱۰ دانشجو و زخمی شدن تعدادی از آنها گردید از روز گذشته دست به اعتراضات گسترده ای زده اند و خواهان دستگیری ، محاکمه و مجازات عوامل  این حادثه دردناک و همچنین  خواهان استعفای ولایتی هستند.
 البته عوامل ولی فقیه بجای رسیدگی به علت این حادثه ابتدا اعلام کرد که راننده اتوبوس در حین رانندگی دچار سکته شده است اما بازماندگان حادثه اعلام کردند که ترمز این اتوبوس عمل نمی کرده و فاقد معاینه فنی بوده است و مانع از آن شدند که تقصیرها بر گردن راننده جانباخته انداخته شود و مسئله ای که مسئولین سطح بالای دانشگاه در آن دست داشتند را مختومه اعلام نمایند.
لازم به یادآوری است که اولین جنایت به زیر گرفتن مردم در سال ۱۳۸۸ توسط ماموران ولی فقیه صورت گرفت که منجر به جانباختن تعدادی از مردم گردید و اینبار البته توسط فردی روی می دهد که رئیس دانشگاه آزاد است و خود گویای این حقیقت است که عوامل ولی فقیه در هر سطح که قرار دارند جنایتکار و ضدبشر هستند. رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای که در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است با دست زدن به این گونه جنایات هولناک سعی دارند که فضای رعب و وحشت ایجاد نمایند تا بتوانند رژیم فاسد و ضدبشری  خود را حفظ نمایند .
لذا از مردم ایران و بخصوص هموطنان در تهران و دانشجویان در سراسر کشور می خواهیم که یکصدا این جنایت ضدبشری را محکوم کنند و دست به اعتراضات گسترده علیه این اعمال ضدبشری عوامل ولی فقیه بزنند. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به زیر گرفتن دانشجویان معترض بی گناه که در سوگ همکلاسیان خویش بسر می بردند  را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام سریع برای رسیدگی به جنایتهای قرون وسطایی این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۹دی ۱۳۹۷ برابر با ۳۰ دسامبر۲۰۱۷
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: