۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

دستگیری مجدد زندانی سیاسی سابق ایرج محمدی و انتقال وی به سلول انفرادی اداره اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی سیاسی سابق ایرج محمدی صبح امروز پس از احضار و مراجعه به اداره اطلاعات میاندواب دستگیر و بازداشت گردید.
روز یکشنبه ۲۳ دیماه ۱۳۹۷حوالی ساعت ۱۰:۳۰ زندانی سیاسی ایرج محمدی در پی احضار توسط اداره اطلاعات میاندواب و مراجعه وی به آنجا بازداشت شد.علت بازداشت وی هنوز نامشخص می باشد.
در پی اصرار خانواده ایرج محمدی فقط به آنها گفته شده است که ۱ الی ۲ هفته در بازداشت خواهد ماند و به احتمال زیاد او را به اداره اطلاعات ارومیه منتقل خواهند نمود.
لازم به یادآوری است که زندانی سیاسی سابق ایرج محمدی پس از سالها زندانی در زندانهای اداره اطلاعات، زندان ارومیه ، زندان زاهدان و زندان تبریز چند ماه پیش آزاد شده بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احضار و بازداشت بدون دلیل و بدون اینکه خانواده زندانیان سیاسی را مطلع نمایند و همچنین نگهداری وی در سلولهای انفرادی را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد که با فشار آوردن بر رژیم ضدبشری ولی فقیه مانع دستگیری های خودسرانه و نگهداری و شکنجه زندانیان سیاسی در سلولهای انفرادی اداره اطلاعات در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ دی۱۳۹۷ برابر با ۱۳ ژانویه ۲۰۱۹
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: