۱۳۹۷ آذر ۲۳, جمعه

تبعید ۳ زندانی سیاسی هموطن بلوچ به زندانهای مختلف

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » سه زندانی سیاسی  هموطن بلوچ که در زندان زاهدان محبوس بودند به زندانهای مشهد و بیرجند بتعید شدند.
اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه آخوند علی خامنه ای برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی بلوچ و خانواده های آنها که چندین سال در زندان بسر می برند. زندانیان سیاسی وحید هوت ، عبدالحمید شه بخش و امین الله را از زندان زاهدان به زندانهای مشهد و بیرجند تبعید نمود .
زندانی سیاسی وحید هوت که چندین سال است در زندان زاهدان زندانی می باشد ابتدا به سلول انفرادی منتقل  و پس از آن وی را به نقطه نامعلومی تبعید نموده اند. خانواده این زندانی سیاسی از محل تبعید فرزندشان بی خبر هستند و در  نگرانی بسر می برند. زندانی سیاسی عبدالحمید شه بخش به زندان مشهد تبعید شد و زندانی سیاسی  امین الله به زندان بیرجند  تبعید گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  تبعید زندانیان سیاسی هموطن بلوچ به منظور تحت فشار قرار دادن آنها و خانواده هایشان  را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به سرکوب مردم ایران خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ آذر۱۳۹۷ برابر با ۱۴ دسامبر۲۰۱۸
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سسازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: