۱۳۹۷ خرداد ۱۳, یکشنبه

درگیری خونین در زندان بابل منجر به قتل یک زندانی گردید


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران » درگیری خونین در زندان متی کلاه زندان بابل منجر به مرگ یک زندانی و زخمی شدن زندانی دیگری گردید.

 روز دوشنبه ۷ خردادماه حوالی ساعت ۲۳:۰۰ شب طی یک درگیری خونین زندانی محمد طالبی به قتل رسانده می شود و زندانی محمد حسین علی نصب بشدت زخمی شد.این ۲ زندانی ابتدا به بهداری زندان که فاقد امکانات لازم پزشکی بود منتقل شدند. پزشک زندان دستور انتقال آنها به بیمارستان خارج از زندان را می دهد. اماجعفر زاده رئیس زندان از انتقال این ۲ زندانی به بیمارستهای خارج از زندان ممانعت می کند و این مسئله  منجر به مرگ یکی از زندانیان می شود. جعفر زاده در آنجا به صراحت می گوید:« که من منتظر این لحظه بودم و هیچکدام حق اعزام به بیمارستان را ندارند».
  این درگیری با هدایت و تحریک رئیس زندان متی کلاه بابل  فردی به نام علی اکبر جعفر زاده صورت می گیرد. ریس زندان  علی اکبر جعفرزاده پیش از این چندین بار به این دو زندانی علنا گفته بود که  آخر شما را به کشتن می دهم.و دائما تلاش می کرد که این دو زندانی را حذف فیزیکی نماید 

نهایتا بعد از چندین روز، روز پنجشنبه ۱۰ خردادماه زندانی محمد طالبی بدنبال خونریزی شدید به بیمارستان اعزام می شود اما بدلیل عدم رسیدگی به موقع در بیمارستان جان باخت.
علی اکبر جعفر زاده رئیس زندان و مدیر داخلی زندان حسن کردی زندانیان معترض به شرایط غیر انسانی این زندان با ایجاد درگیریهای خونین اقدام به حذف فیزیکی آنها می نماید.   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،حذف فیزیکی زندانیان توسط مسئولین زندان را  بشدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان اقدام فوری و عملی به منظور پایان دادن به این اعمال جنایتکارانه و وحشیانه توسط زندانبانان ولی فقیه علیه زندانیان در ایران است.   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۱۳ خردادماه ۱۳۹۷ برابر با۳  ژوئن ۲۰۱۸

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: