۱۳۹۷ خرداد ۲۶, شنبه

غلظت بالای نمک آب در سیستم لوله کشی شهری در شهر آبادان باعث غیر قابل شرب شدن آن شد



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » مردم شهر آبادان در گرمای زیاد علیرغم اینکه میان دو رودخانه قرار گرفته اند اما آب  سیستم شهری  شور و غیر قابل شرب می باشد این مسئله باعث  ایجاد شرایط سخت و طاقت فرسایی برای مردم این شهر شده است.
طی هفته های گذشته همزمان با گرم شدن هوا آب لوله کشی شهر که به خانه های مردم وصل می شود شور و آلوده و غیر قابل شرب شده است. خانواده ها در  شهر آبادان برای تامین آب شرب خویش ناچار شده اند که سیستم تصفیه در خانه های خویش ایجاد کنند و برای آن هزینه های هنگفتی صرف کرده اند اما به دلیل انحراف آب رودخانه کارون به سوی شهر بصره و سایر نقاط عراق غلظت نمک آب به حدی زیاد شده است که  سیستم تصفیه آب در خانه  که توسط خود مردم خریداری و راه اندازی شده بود قادر به شیرین کردن آب نیست. 
اکثر مردم آبادان به دلیل بیکاری و فقر قادر به خرید سیستم  تصفیه بهتر برای مقابله با بالا رفتن غلظت  نمک  آب نیستند.
معمولا مردم این شهر  آب نوشیدنی خود را از سیستم تصفیه که با هزینه خودشان خریداری و به راه انداخته اند تامین می کنند اما برای استحمام و سایر کارهای روزانه از سیستم  آب لوله کشی شهر استفاده می کنند  که به خاطر غلظت بالای نمک موجود در  آب و غیر بهداشتی بودن آن دچار ناراحتیهای پوستی شده اند بخصوص کودکان از این مسئله سخت در رنج هستند.
مردم آبادان از ریزگردها بصورت مستمر در عذاب هستند و غلظت ریز گردها نیز بسیار بالا است . آلودگیهای آب و هوا باعث بروز بیماریهای متعدد در شهر آبادان و روستاهای اطراف آن شده است. 
این در حالی است که شهر آبادان بین ۲ رودخانه یعنی اروند رود و رود بهمنشیر قرار دارد و آبهای این ۲ رودخانه شیرین بود اما با منحرف کردن آب کارون به شهر بصره عراق آب  این دو رودخانه شور شده است. از طرفی باغها و نخلستان آبادان و بخصوص اروندکنار در حال از بین رفتن است.
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای ثروت استان خوزستان را نه تنها صرف ایجاد رفاه و اشتغال مردم این استان نمی کند بلکه منابع طبیعی این استان را که قرنها مردم از آن بهره مند بودند را ویران کرده است. بخصوص محیط زیست این استان را نابود کرده  و مردم این شهر را  بین ماندن در این شهر و مرگ تدریجی و یا مهاجرت از این شهر قرار داده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ویران کردن منابع طبیعی و اولیه مانند آب و هوا در این شهر را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ خرداد ۱۳۹۷




Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: