۱۳۹۹ اردیبهشت ۳۰, سه‌شنبه

انتقال یک زندانی سیاسی بلوچ به سلول انفرادی و ضرب وجرح زندانی سیاسی دیگر در سلول انفرادی


بنابه گزارش رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  انتقال بدون دلیل یک زندانی سیاسی قدیمی هموطن بلوچ بدون هیچ دلیلی به سلول انفرادی و ضرب و شتم یک زندانی سیاسی هموطن بلوچ دیگر در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان.
روزیکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ زندانی سیاسی عبدالمالک میر بلوچ زهی معروف به امیر حمزه ریگی  که از اسفند ماه ۱۳۸۸ در بند ۲ زندان مرکزی زاهدان زندانی می باشد توسط رئیس حفاظت زندان  فردی به نام سرگزی نیا احضار و بدون هیچ دلیلی به سلول انفرادی بند قرنطینه منتقل گردید. این زندانی مورد احترام زندانیان در زندان مرکزی زاهدان است و در بندی که وی زندانی است با وساطت او عاری از هرگونه درگیری بین زندانیان شده است.هنوز هدف از انتقال این زندانی سیاسی به سلول انفرادی بند قرنطینه  نامشخص است.
از طرفی دیگر زندانی سیاسی صوفی چاکری  که از رهبران و فعالان سیاسی بلوچ می باشد و ماه ها است که در سلول انفرادی بند قرنطینه زندانی است بدون هیچ دلیلی در بند قرنطینه مورد توهین یکی از شکنجه گران این بند به نام مالکی قرار گرفت. وقتی که این زندانی نسبت به رفتار این فرد اعتراض کرد هدف ضربات وحشیانه وی قرار گرفت. لازم به یادآوری است که مالکی رئیس بند قرنطینه ۱ و ۲  و از شکنجه گران جنایتکار این بند می باشد. این فرد رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با زندانیان دارد بخصوص با زندانیان سیاسی که به بند قرنطینه منتقل می شوند .

مالکی معاون رئیس زندان و از ماموران وزارت اطلاعات است  که ابتدا رئیس بند نسوان ( زنان) بود و رفتارهای غیر انسانی علیه زندانیان زن از جمله تجاوز به آنها در کارنامه وی است. این فرد در حال حاضر رئیس بند قرنطینه ۱ و ۲ است که شامل بند قرنطینه سابق و بند زنان سابق که به قرنطینه تبدیل شده است. این جنایتکار، زندانیان را در بند قرنطینه مورد ضرب و جرح و شکنجه های جسمی و روحی قرار می دهد . این فرد همچنین از زندانیان به طرق مختلف اخاذی می کند و از آنها تحت عناوین مختلف پول می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به سلول انفرادی و مورد ضرب و جرح قرار دادن آنها را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ، دبیر کل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران خواستار اقدام عملی علیه جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه در ایران بویژه در زندانها است 



فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۳۰اردیبهشت ۹۹ برابر با  ۱۹می ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: