۱۳۹۹ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

عتصاب غذای زندانیان در بند قرنطینه زندان مرکزی زاهدان و رفتارهای وحشیانه زندانبانان با آنها


بنایه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانیان بند قرنطینه ۱ و۲زندان مرکزی زاهدان در اعتراض به شرایط غیر انسانی و اذیت وآزار زندانبانان دست به اعتصاب غذا زدند .
روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ زندانیان  در بند ۱ قرنطینه و بند۲  قرنطینه (بند زنان قدیم ) که بیش از ۳۰زندانی می باشند در اعتراض به نبود امکانات اولیه مانند پتو، غذا و حتی لیوان برای نوشیدن آب و چای و عدم امکان خرید از فروشگاه زندان و اذیت و آزارهای مستمر زندانبانان دست به اعتصاب غذا زدند. در بند۱ قرنطینه محل نگهداری و همچنین شکنجه گاه زندانیان سیاسی و عادی است و بند ۲ قرنطینه ( بند زنان قدیم) محل نگهداری زندانیان تازه دستگیر شده و کسانی که به دادگاه و شکنجه گاه های اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات و اطلاعات نیروی انتظامی است اعزام می شوند می باشد. 
پس از ۳ روز اعتصاب غذا زندانیان، علیزاده رئیس بازرسی زندان همراه با معاونش کوچی و همچنین رئیس بند قرنطینه مالکی از شکنجه گران شناحته شده زندان بدون اینکه به خواسته های به حق و اولیه زندانیان که عبارتند از بازگرداندن  آنها را به بند عمومی و یا  اینکه حداقل امکانات اولیه مانند پتو و غذا و امکان خرید از فروشگاه زندان در اختیار آنها قرار گیرد رسیدگی کنند. ۲ زندانی به نام های بهزاد پاکزاد و یاسر پاکزاد را از بقیه زندانیان اعتصاب غذا کننده جدا نمودند و در مقابل چشمان سایر زندانیان به ستون بستند و شروع به ضرب و جرح شدید آنها نمودند و این شکنجه وحشیانه برای مدتی طولانی ادامه داشت که منجر به خونریزی از نقاط مختلف بدن آنها گردید. مالکی و علیزاده با عربده کشی به سایر زندانیان می گفتند : اگر بخواهید به اعتصاب غذا ادامه دهید همه شما دچار چنین سرنوشتی خواهید شد.
بند قرنطینه زندان زاهدان فاقد امکانات اولیه مانند پتو، غذا، لیوان و بشقاب  است  و زندانیان بدون هیچ زیر انداز و یا پوششی باید روی زمین بخوابند و برای نوشیدن آب و چای از قوطیهای کنسرو استفاده کنند. این بند همچنین فاقد امکانات اولیه بهداشتی مانند صابون و غیره می باشد 
رئیس بند قرنطینه فردی به نام مالکی معاون رئیس زندان و از ماموران وزارت اطلاعات است  که ابتدا رئیس بند نسوان ( زنان) بود و رفتارهای غیر انسانی علیه زندانیان زن از جمله تجاوز به آنها در کارنامه وی است. این فرد در حال حاضر رئیس بند قرنطینه ۱ و ۲ است که شامل بند قرنطینه سابق و بند زنان سابق که به قرنطینه تبدیل شده است می باشد. این جنایتکار، زندانیان را در بند قرنطینه مورد ضرب و جرح و شکنجه های جسمی و روحی قرار می دهد . این فرد همچنین از زندانیان به طرق مختلف اخاذی می کند و از آنها تحت عناوین مختلف پول می گیرد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران، ضرب و جرح زندانیان که نسبت به شرایط غیر انسانی زندان اعتراض نموده اند و عدم رسیدگی به خواسته های آنها را محکوم می کند و  و از کمیسر عالی حقوق بشر، سازمان ملل متحد و دبیر کل سازمان ملل و گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران خواستار اقدام عملی علیه اعمال غیر انسانی رژیم ولی فقیه در زندانهای ایران است. 



فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۴اردیبهشت ۹۹ برابر با  ۱۳می ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: