۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

قتل یک زندانی بی دفاع در زندان گوهردشت کرج توسط گارد ویژه زندان


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» روز گذشته یک زندانی در زندان گوهردشت کرج با یورش گارد ویژه زندان به قتل رسید.

روز شنبه ۱۲ بهمن ماه گارد ویژه زندان به زندانیان بی دفاع بند ۶ زندان گوهردشت کرج  معروف به زندان رجایی شهر  یورش برده و زندانیان را آماج ضربات وحشیانه باطوم و سایر ابزار سرکوب خویش قرار دادند و آنها را وحشیانه به هواخوری  زندان بردند . روز گذشته هوا برفی و بسیار سرد بود در اثر این اعمال وحشیانه  یکی  از زندانیان که هدف باطوم گارد ویژه قرار گرفته بود به زمین خورد و جمجمه و مغز او دچار آسیب جدی شد. اما در حالی که این زندانی بر زمین افتاده و دچار خونریزی شدید بود نیروهای گارد ویژه او را همچنان آماج ضربات باطوم خویش قرار می دادند. زندانی محمد عامری در اثر این ضربات وحشیانه در جا کشته شد. 
قتل این زندانی با اعتراضات گسترده زندانیان بند ۶ مواجه شد. این زندانی در محوطه بند و در سرمای شدید جان سپرد.
یورش گارد ویژه تحت نظارت  و فرماندهی الله کرم عزیزی رئیس زندان گوهردشت کرج صورت گرفت. این جنایتکار علیه بشریت چندی پیش در جنایتهای مختلفی مانند قتل ، شکنجه و نقض عضو زندانیان در زندانهای داراب و کازرون در استان فارس نقش داشت و سپس به دستور ریس قوه قضاییه ولی فقیه ابراهیم رییسی که خود نیز از جنایتکاران علیه بشریت است به عنوان رئیس زندان گوهردشت کرج بمنظور سرکوب وحشیانه زندانیان منصوب شد.
از چند هفته پیش تاکنون یورشهای گارد ویژه به زندانیان بی دفاع ادامه داشته و زندانیان تقریبا روزانه مورد اذیت و آزار و شکنجه روحی آنها قرار می گیرند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،قتل زندانیان بی دفاع در اثر شکنجه و حملات وحشیانه گارد و ماموران زندان  را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران وسایر مراجع حقوق بشری خواستار اقدام عملی و فوری به منظور پایان دادن بهکشتار و شکنجه زندانیان بی دفاع  توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در زندانهای ایران است.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۱۳ بهمن ۹۸ برابر با ۲ فوریه ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: