۱۳۹۸ بهمن ۱۷, پنجشنبه

عدم درمان زندانیان بی دفاع در زندان زاهدان منجر به مرگ حداقل ۲ زندانی گردید

عدم درمان زندانیان بی دفاع در زندان زاهدان منجر به مرگ حداقل ۲ زندانی گردید

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران» ۲ زندانی بیمار بدلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان مرکزی زاهدان درگذشتند.

روز چهارشنبه ۹ بهمن ماه زندانی محسن بندان پناه ۳۵ ساله که به مدت ۵ سال در بند ۳ زندان زاهدان زندانی بود  بدلیل عدم رسیدگی های پزشکی در گذشت.  این زندانی بیمار بود اما از انتقال او به بهداری زندان و یا انتقال به بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت کردند تا اینکه در زندان درگذشت. 

 همچنین پیش از این زندانی محمد پژان ۳۵ ساله  از بند ۳ زندان زاهدان که ۳ سال در این زندان زندانی بود و از ناراحتی قلبی خفیف رنج می برد  بارها خواسته بود که به وی اجازه رفتن به بهداری زندان جهت درمان بدهند. اما ب رئیس زندان فردی بنام نارویی و رئیس بهداری فردی بنام یوسفی از انتقال این زندانی به بهداری ممانعت می کردند  تا اینکه جانباخت. 
 بهداری زندان که جزیی از سیستم سرکوب ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در زندانها می باشد تقریبا علت مرگ همه زندانیان را  به دروغ مصرف مواد مخدر عنوان  می کند. یوسفی رئیس بهداری زندان زاهدان یکی از عوامل ممانعت کننده  از درمان زندانیان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم درمان زندانیان بیمار و بی دفاع در زندان که منجر به مرگ آنها می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از مراجع حقوق بشری جهانی می خواهد برای نجات جان زندانیان در زندانهای ایران اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۱۷بهمن ماه ۱۳۹۸ برابر با  ۶ فوریه  ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: