۱۳۹۸ مهر ۱۴, یکشنبه

ایجاد یک شکنجه گاه جدید به نام بند امن در زندان گوهردشت کرج




بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در راستای تشدید فشارها و اذیت و آزار زندانیان بی دفاع رئیس زندان گوهردشت اقدام به ایجاد شکنجه گاهی به نام بند امن در این زندان  نموده است .

طی روزهای گذشته دو تن از زندانیان که برادرهستند و به نام های حمید و حامد خدادی می باشد به شکنجه گاهی که اخیرا توسط رئیس زندان ایجاد شده است منتقل نمودند. این شکجه گاه در بند ۹ زندان گوهردشت کرج قرار دارد.
 رئیس زندان گوهردشت و سایر زندانبانها مدتی بود که زندانیان را تهدید به انتقال به این شکنجه می نمودند و به آنها می گفتند که بند امن جایی خواهد بود که شرایط ان فراتر از کهریزک خواهد بود.
این شکنجه گاه که بند امن نام دارد ودر بند ۹ زندان گوهردشت کرج قرار دارد. زندانیان در آنجا از حداقل امکانات و شرایط اولیه انسانی محروم خواهند بود . زندانیان امکان ملاقات و تماس تلفنی با خانواده هایشان را نخواهند داشت  و ازهواخوری، محروم خواهند شد و در صورت بیمار شدن به بهداری زندان منتقل نخواهند شد. 
همچنین رئیس زندان که از جنایتکاران علیه بشریت می باشد. کسانی را که به دلیل مختلف با هم درگیری داشته اند را به عمد به این بند و در کنار هم قرار می دهد که قاعدتا منجری به درگیریهای خونین و در موارد متعددی منجر به مرگ زندانیان شده است و از این طریق سعی در حذف فیزیکی زندانیان معترض به شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی حاکم بر زندانهای ولی فقیه  را دارد.

از زمانی که ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه ولی فقیه منصوب شده است . موج اعدام های گروهی به صورت تصاعدی افزایش یافته است و همچنین شکنجه گاه ها در زندانها گسترش یافته است . ابراهیم رئیسی از اعضای اصلی  کمیته  مرگ زندانیان سیاسی سال ۱۳۶۷ می باشد و سازمانهای حقوق بشری و بین المللی او را از جنایتکاران علیه بشریت می دانند .
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ایجاد شکنجه گاه جدید در زندان گوهردشت کرج را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از  دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی می خواهد که برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت  پرونده جنایتهای رژیم ولی فقیه را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع دهد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۱۴ مهر ماه۹۸ برابر با ۶ اکتبر ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: