۱۳۹۸ آبان ۵, یکشنبه

تحت فشار قراردادن دو برادر زندانی که نزدیگ به دو دهه در زندان گوهردشت کرج هستند


بنابه گزارش رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» افزایش فشارو اذیت و آزار علیه  دو برادر زندانی که نزدیگ به ۲ دهه  در زندان گوهردشت کرج زندانی هستند. 
زندانی شهرام پور منصوری از تاریخ ۶ تیرماه ۹۸  از بند ۴ به بند (اندرزگاه) ۲ سالن ۴ زندان گوهردشت کرج منتقل شده است. این زندانی بدستور رئیس زندان فردی به نام عزیزی و مدیرداخله زندان گوهردشت کرج به نام محمدی بمنظور تحت فشار قرار دادن وی بدون هر گونه امکانات اولیه به  اندرزگاه ۲ سالن ۴ منتقل شده  و از هر گونه دسترسی به درمان نیز محروم است.هنگام انتقال حتی به وی اجازه داده نشد که وسائل شخصی خویش را با خود ببرد و به خانواده اش اجازه داده نمی دهند که وسایل مورد نیاز فرزند خویش را تامین کنند.  
برادر این زندانی فرهنگ پورمنصوری  را نیز با وجود یکه  از ناحیه زانو مورد عمل قرار گرفته و به سختی و با عصا راه می رود از وی جدا کرده و به بند ۴ زندان منتقل کرده اند. این زندانی از درمان لازم برخوردار نیست

زندانیان شهرام و فرهنگ پورمنصوری  نزدیک به ۲۰ سال است که در زندان بسر می برند . آنها  در سال ۱۳۷۹ هنگامی که می خواستند از جهنم ولی فقیه از طریق به کنترل در آوردن  یک هواپیما فرار کنند  دستگیر و از آن زمان تا به حال در شرایط غیر انسانی در زندان بسر می برند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران، تحت فشار قرار دادن دو برادر زندانی در زندان گوهردشت کرج را بشدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیر کل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در أمور ایران و سایر مراجع حقوق بشر بین المللی  خواستار اقدام فوری بمنظور کاهش فشارها و اذیت و آزارها بر علیه  زندانیان بی دفاع  در زندانهای رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است.  .
.


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۵ آبانماه ۹۸  برابر با۲۷ اکتیر ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: