۱۳۹۸ مهر ۲۱, یکشنبه

بازجویان اطلاعات سپاه مانع درمان زندانی سیاسی هموطن بلوچ در زندان زاهدان هستند


 بنابه گزارش رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی ایوب ریگی پس از شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی به  زندان زاهدان منتقل گردید.

زندانی سیاسی  ایوب ریگی پس از شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی از شکنجه گاه اطلاعات سپاه به زندان زاهدان منتقل گردید. او در طی مدت بازداشت و نگهداری در شکنجه گاه مورد وحشیانه ترین شکنجه های جسمی قرار گرفته است از جمله   زدن شوکر به ناحیه تناسلی وی که موجب خونریزی از مجاری ادرار شده است ، آویزان کردن او به مدت طولانی که موجب آسیب دیدن کتف چپ وی شده است ، ضربه زدن به ناحیه حساس بدن او ، بیدار نگه داشتن او برای مدت طولانی  و عدم درمان وی تا این لحظه .
او در حال حاضر در بند ۲ زندان زاهدان معروف به بند وردودیها بسر می برد . این بند  از شرایط غیر انسانی برخوردار است و از انتقال وی به بند عمومی به عمد ممانعت می کنند ، او همچنان تحت شکنجه های روحی قرار دارد.

افرادی که شکنجه های غیرانسانی  و طاقت فرسا علیه او در سلولهای انفرادی  اطلاعات سپاه پاسداران زاهدان  بکار برده اند عبارت هستند از بیات علی مرتضویان، شهریاری و کیخواه .

 زندانی سیاسی سابق ایوب ریگی روز جمعه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۸ همراه با خانواده اش از شهر زاهدان عازم شهر کرمان برای درمان بود در میانه راه توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بطرز وحشیانه ای  دستگیر و از آنجا به شکنجه گاه اطلاعات سپاه پاسداران منتقل گردید. آنها برای پرونده سازی و اعتراف گیری زیر شکنجه  او را به شکنجه گاه اطلاعات سپاه پاسداران منتقل کرده اند.

زندانی  سیاسی ایوب ریگی و خواهر زاده اش الیاس ریگی در  فروردین ماه ۱۳۹۷  هدف  حمله تروریستی ماموران اطلاعات سپاه پاسداران قرار گرفتند  که  او مورد اصابت سه گلوله قرار گرفت و بشدت زخمی شد و هنوز هم از عوارض این حمله تروریستی رنج می برد و به خاطر عفونت زخم هایش جهت درمان عازم شهر کرمان بود .

زندانی سیاسی ایوب ریگی  متولد  ۱۳۶۳  اولین باردر سال ۱۳۸۹ به خاطر فعالیت های سیاسی  دستگیر شد و حدودا ۴  سال در زندان زاهدان و زابل  زندانی بود که نهایت با وثیقه سنگین مالی آزاد گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری و  شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی و عدم درمان  زندانی سیاسی سابق هموطن بلوچ ایوب ریگی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، دبیرکل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران وسایر مراجع حقوق بشری خواستار اقدام عملی و فوری جهت نجات جان این زندانی سیاسی و  پایان دادن به شکنجه  و اعتراف گیری اجباری زیر شکنجه  توسط رژیم ضدبشری ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۲۱ مهر ۹۸ برابر با ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: