۱۳۹۷ آذر ۹, جمعه

در اثر شلیک مأموران ولی فقیه ۲ کولبر جان باختند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شب گذشته ماموران هنگ مرزی ولی فقیه با شلیک مستقیم به کولبران زحمتکش ۲ تن از آنها را به قتل رساندند.
شب پنجشنبه  ۸ آذر ماه ۱۳۹۷ ماموران هنگ مرزی مستقر در مرز زیوکه از توابع پیرانشهر بر روی تعدادی از کولبران زحمتکش آتش گشودند که منجر به جان باختن ۲ تن از آنها گردید.اسامی ۲ کولبر جانباخته فرهاد بیانک از اهالی ماشکان و محمد عباسی  می باشد. همچنین گفته می شود بعضی از آنها زخمی شده اند.
کولبران زحمتکشانی هستند که برای امرار معاش خانواده هایشان ناچار هستند علیرغم مشقات و خطر جانی  به این کارسخت روی بیاورند. ماموران ولی فقیه بخوبی آگاه هستند که این مناطق محل تردد کولبران است ولی بطورمستمر مرتکب جنایت می شوند و دست به کشتار این بیگناهان می زنند.متاسفانه تا به حال تعداد بیشماری از این زحمتکشان به قتل رسانده شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، کشتار مستمر کولبران زحمتکش که برای امرار معاش ناچار به این کار می شوند  را محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران می خواهد که با فشار آوردن بر رژیم ضدبشری ولی فقیه مانع کشتار بی گناهان و زحمتکشان در ایران شوند
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۰ آذر۱۳۹۷ برابر با ۳۰ نوامبر۲۰۱۸
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سسازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: