۱۳۹۷ آذر ۸, پنجشنبه

یورش وحشیانه ماموران اطلاعات و دستگیری فعال کارگری را محکوم می کنیم.


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » مامورین اطلاعات سپاه پاسداران با یورش وحشیانه به منزل مسکونی فعال کارگری علی نجاتی ، وی را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
صبح روز پنجشنبه ۸ آذر ماه ۱۳۹۷ ماموران اطلاعات سپاه پاسداران  به منزل مسکونی فعال کارگری علی نجاتی یورش بردند او را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند. ماموران اطلاعات سپاه پاسداران همچنین فرزند ایشان (پیمان نجاتی) و مهمان وی مجید رعایایی را برای ساعاتی دستگیر نمودند.
فعال کارگری علی نجاتی از ناراحتی حاد قلبی رنج می برد. او تا به حال بارها دستگیر و برای مدت طولانی در سلولهای انفرادی با شرایط غیر انسانی و طاقت فرسا نگهداری شده است. 
همچنین گزارشها حاکی از شکنجه وحشیانه و قرون وسطایی  فعال گارگری اسماعیل بخشی در شکنجه گاه های اطلاعات سپاه پاسداران است . گفته می شود که این فعال کارگری در اثر شکنجه های وحشیانه دچار خونریزی داخلی شده و آثار عیان شکنجه بر بدن وی بخصوص بر چهره وی عیان است. از سرنوشت این فعال کارگری از زمان دستگیری تاکنون خبری در دست نیست. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به خطر جدی که جان  فعالین کارگری در بازداشتگاههای اطلاعات سپاه پاسداران را تهدید می کند هشدار می دهد ،چرا که تا به حال  تعداد نامعلومی  در شکنجه گاه های سپاه پاسداران به قتل رسانده شده اند و در آخر این نهاد ضدبشری و قوه قضاییه ولی فقیه علت قتل آنها را خودکشی اعلام کرده اند.
لازم به یادآوری است که اطلاعات سپاه پاسداران بطور مستقیم فرامین خویش را از آخوند ضدبشر علی خامنه ای فرمانده این نیروی سرکوبگر  می گیرد.
لذا از کارگران و هموطنانمان بخصوص در داخل کشور  و همچنین خارج از کشور می خواهیم برای نجات فعالین کارگری در بند به  اعتراضات گسترده خویش شدت بخشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های به حق کارگران نیشکر هفته تپه و فولاد اهواز و سایر کارگران حمایت می کند و یورش وحشیانه به منزل مسکونی و شکنجه وحشیانه فعالان کارگری در بازداشت را محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران می خواهد که سریعا وارد عمل شوند و خواهان آزادی بدون قید و شرط  فعالین کارگری در بازداشت است.      
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۸ آذر۱۳۹۷ برابر با ۲۹ نوامبر۲۰۱۸
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل سازمان ملل متحد
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان جهانی کار
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: