۱۳۹۷ مرداد ۶, شنبه

انتقال زندانی سیاسی هموطن بلوچ به بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » انتقال یکی از زندانیان سیاسی هموطن بلوچ به بند قرنطینه شکنجه گاه زندان زاهدان. 

روز سه شنبه ۲ مرداد ماه  نیروی گارد زندان به بند ۴ زندان زاهدان یورش بردند ابتدا تمامی زندانیان این بند را از ساعت ۰۷:۰۰ صبح به محوطه زندان منتقل کردند و آنها را  تا ساعت  ۱۴:۰۰   زیر آفتاب  و گرمای شدید نگه داشتند . همزمان گارد زندان اقدام به تخریب وسایل شخصی زندانیان کرده و یا آنها را  به عمد در کل بند پخش کردند به طوریکه امکان یافتن وسایل شخصی زندانیان  برای آنها به سختی میسر بود.
گارد زندان پس از این یورش ، زندانی سیاسی  ابوبکر رستمی  را به دلیل اینکه به رفتارهای وحشیانه آنها اعتراض کرده بود از بند ۴ خارج و به بند قرنطینه زندان زاهدان شکنجه گاه این زندان منتقل کردند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران حمله وحشیانه به زندانیان، ضرب و شتم زندانیان بی دفاع ، تخریب وسایل شخصی آنها و انتقال یک زندانی سیاسی به بند قرنطینه زندان زاهدان  را به شدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدام فوری و عملی به منظور پایان دادن به سرکوب و شکنجه زندانیان بی دفاع توسط رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای در ایران است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۷  مرداد ۱۳۹۶ برابر با ۲۸ ژوئیه ۲۰۱۸

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: