۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

اخراج تنها پزشک عمومی و تهی شدن داروخانه زندان زاهدان و مرگ یک زندانی در اثر عدم درمان


 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» جان باختن یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دلیل نبود پزشک و دارو در بهداری


زندان و عدم درمان وی .
روزچهارشنبه ۹ تیر ماه زندانی موسی  میر ۴۰ ساله که به مدت ۴ سال در بند ۵ زندان زاهدان زندانی بود به دلیل بیماری قلبی جان باخت .او مدتها از این بیماری رنج می برد ولی این زندانی را درمان نکردند و وی به دلیل عدم درمان درگذشت.
از طرفی دیگر بهداری زندان زاهدان نزدیک به ۱ ماه است که فاقد پزشک عمومی است و تنها پزشک عمومی این زندان به دلیل عدم پرداخت حقوق ، از حاضر شدن در محل کار خویش خوداری می کند. همچنین بهداری زندان ازهر گونه دارو تهی شده است و فقط قرصهای محدود  مسکن در آن موجود می باشد و هنگام مراجعه زندانیان بیمار به بهداری جهت درمان ،بدون توجه به نوع بیماری فقط به آنها یک قرص مسکن داده می شود.
زندانیان  در شرایط حاد و غیر انسانی قرار دارند و از سوء تغذیه رنج می بردند و همچنین در اثر شکنجه های وحشیانه دچار بیماریهای مختلف هستند ، نبود بهداشت لازم و ازدحام بیش از حد ، بیماریهای زندانیان را تشدید کرده و حال تنها پزشک عمومی زندان  عملا اخراج شده است و داروخانه زندان از دارو تهی شده است. وقتی که زندانیان  از زندانبانان سئوال می کنند که چرا تنها پزشک عمومی زندان برداشته شده است و داروخانه تهی از دارو است  به آنها گفته می شود که زندان بودجه کافی ندارد و قادر به خرید دارو و پرداخت حقوق تنها پزشک عمومی زندان نیست. این در حالی است که در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ زندانی در این زندان جای داده شده اند.
این زندان هیچوقت دندانپزشک و پزشکان متخصص نداشته و زندانیان سیاسی که به آنها احکام سنگین و قرون وسطایی اعدام و حبسهای سنگین داده شده است به هیچ وجه حق درمان در بیمارستانهای خارج از زندان را ندارند و عملا آنها را به سوی مرگ تدریجی سوق می دهند.
حال با قطع حقوق تنها پزشک عمومی زندان و عدم حضور وی در بهداری زندان و تهی شدن داروخانه زندان ، جان تعداد زیادی از زندانیان بیمار در معرض خطر جدی قرار گرفته است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اخراج  تنها پزشک عمومی زندان و تهی شدن داروخانه زندان که می تواند منجر به مرگ زندانیان  بیمار شود را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  خواستار اقدامات لازم برای  نجات جان زندانیان بیمار است و همچنین برای پایان دادن به اعدام و شکنجه و مرگ تدریجی زندانیان در اردوگاه های مرگ ولی فقیه آخوند علی خامنه ای و آخوند روحانی که سمت اجرایی در کشور دارد خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آنها به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ تیر ۱۳۹۵ برابر ۰۳ ژولای  ۲۰۱۶


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: