۱۳۹۵ مرداد ۵, سه‌شنبه

اعتراضات گسترده هموطنان آذری در شهرهای تبریز و ارومیه و یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به مردم


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» تظاهرات گسترده هموطنان آذری در شهرهای تبریز و اورمیه و یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به هموطنان آذری و دستگیری تعدادی از جوانان.
روز سه شنبه ۵ مرداد ماه در پی فراخوان قبلی که در شهرهای تبریز و ارومیه  توسط  فعالان هموطن آذری داده شده بود حوالی ساعت ۱۹:۰۰ هموطنان آذری در بازار شهر تبریز و  ارومیه در چهار راه عطایی گرد هم آمدند و بصورت گسترده ای علیه رژیم ولی فقیه که در رسانه های خود  به هموطنان آذری توهین کرده بود دست به اعتراض زدند .
اعتراضات به حدی گسترده بود که نیروهای سرکوبگر ولی فقیه، یگان سرکوبگر ویژه  را برای سرکوب مردم و جلوگیری از اعتراضات آنها گسیل نمود و وحشیانه جوانان را مورد ضرب و شتم قرار داد . نیروهای سرکوبگر با گاز اشک آور، گلوله های پلاستیکی و باتون به مردم یورش می بردند. گزارشهایی حاکی از آن است که تعدادی از جوانان دستگیر شدند.
جوانان دختر و پسر هموطن آذری  با سر دادن شعار و هو کردن به مقابله با نیروهای سرکوبگر ولی فقیه برخاستند.
اعتراضات مردم همچنان ادامه دارد و نیروهای سرکوبگر بصورت گسترده ای در شهرهای تبریز و ارومیه حضور دارند.
رژیم ولی فقیه از طریق رسانه های دولتی سعی در ایجاد درگیریهای فرقه ای و قومی  بین اقوام مختلف ایرانی دارد.
مردم ایران به خوبی می دانند که آخوندها  دشمن ایران و ایرانی می باشند و کشور را به ویرانه ای تبدیل نموده اند و هر روز گروه گروه از جوانان  را روانه چوبه دار می کنند. البته آخوندها که ظاهرا از اقوام مختلف ایرانی هستند خود عامل ایجاد درگیری قومی و فرقه ای در کشور هستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، توهین به هموطنان آذری و یورش وحشیانه به مردم تبریز و ارومیه  را محکوم می کند و  برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران توسط آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آنها به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۶ مرداد ۱۳۹۵ برابر ۲۶ ژولای  ۲۰۱۶



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: