۱۳۹۵ تیر ۲۳, چهارشنبه

یورش نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به روستای شین آباد و دستگیر جوانان این روست


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»صبح امروز انبوهی از نیروهای سرکوبگر ولی فقیه به روستای شین آباد از توابع پیرانشهر یورش بردند و حداقل ۲ جوان را دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
 روز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه حوالی ساعت ۰۹:۳۰  بیش از ۱۰ ماشین نیروی سرکوبگر انتظامی به روستای شین آباد پیرانشهر یورش بردند وبا برخوردهای وحشیانه و غیر انسانی  اقدام به بازرسی منازل مردم نمودند. این بازرسی چند ساعت به طول انجامید.
نیروهای سرکوبگر ولی فقیه همچنین اقدام به دستگیری ۲ جوان از روستای شین آباد نمودند . اسامی جوانان دستگیر شده به قرار زیر می باشد :
۱ـ رسول جولا ۳۷ ساله
۲ ـ صلاح سخنور ۲۵ ساله
جوانان دستگیر شده به نقطه نامشخصی منتقل شدند و از سرنوشت آنها هیچ خبری در دست نیست .
مردم روستای شین آباد پیرانشهر نسبت به یورش به روستا و بازرسی منازلشان و رفتارهای وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه  اعتراض نمودند.   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش وحشیانه نیروهای سرکوبگر ولی فقیه  به روستای شین آبادـ پیرانشهر و رفتارهای غیر انسانی با ساکنین این روستا و همچنین دستگیری جوانان این روستا را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی  خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به سرکوب مردم در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۳ تیر ۱۳۹۵ برابر ۱۳ ژولای  ۲۰۱۶


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل



www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: