۱۳۹۹ آبان ۱۱, یکشنبه

دادگاه ولایت فقیه یکی از معترضین دی ماه ۱۳۹۸ شهر کرج را برای اجرای حکم غیر انسانی تبعید احضار نمود

 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یکی از زندانیان سیاسی معترض دی ماه ۹۸ شهر کرج که به ۲ سال تبعید و ۲ سال زندان تعلیقی محکوم شده است برای اجرای حکم غیر انسانی تبعید به زنجان احضار شد. 

روز یکشنبه ۱۱ آبان ماه  زندانی سیاسی رقیه بیگدلی برای تبعید به شهر زنجان احضار گردید. او می بایست برای ۲ سال در شهر زنجان در بتعید بسر برد.

این حکم غیر انسانی و غیر قانونی توسط فردی به نام سید محمد جواد طباطبایی رئیس شعبه ۷ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب


کرج  ولی فقیه در کرج صادر شده است.

لازم به یادآوری است زندانی سیاسی رقیه بیگدلی ۲۱ دی ماه  شکنجه گر وزارت اطلاعات آخوندها که با برخوردهای وحشیانه ، ضرب و شتم در فلکه سوم گوهردشت کرج او را  بازداشت کردند و به شکنجه گاهی به نام  بازداشتگاه پلیس امنیت در خیابان نبوت کرج منتقل کردند. در اثر ضربه و شتم وحشیانه وی دچار ضربه مغزی گردید و به بیمارستان منتقل شد و بدون اینکه مراحل درمان خویش را  طی کند  او را به مجددا به شکنجه گاه پلیس امنیت منتقل نمودند و از آنجا به زندان کچوئی کرج منتقل نمودند. این زندانی سیاسی پس از نزدیگ به ۲ هفته بازداشت با وثیقه سنگین موقتا آزاد گردید.

زندانی سیاسی رقیه بیگدلی تیرماه ۹۹ به شعبه ۱ دادگاه انقلاب ولی فقیه در کرج احضار و با نسبت دادن اتهامات واهی او را به ۵ سال حبس و ۲ سال تبعید محکوم نمود. این حکم در دادگاه تجدید نظر شعبه ۶ که رئیس آن فردی به نام رحمان شعبانی  و رسول کرم پور است  به ۲ سال تبعید  در زنجان و ۲ سال حبس تعلیقی محکوم نمود.     

.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور حکم تبعید علیه معترضین قیام دی ماه ۹۸ را محکوم می کند  واز دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگره ویژه حقوق بشر در امور ایران می خواهد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت آخوندها و پاسداران ترویست آنها علیه مردم ایران خواهان ارجاع پرونده  جنایت علیه بشر آنها به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

۱۱ آبان ۱۳۹۹ برابر با ۰۱نوامبر ۲۰۲۰

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

@hrdai1

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: