۱۳۹۸ بهمن ۵, شنبه

یورشهای وحشیانه و ضرب و شتم زندانیان بی دفاع در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یورشهای مکرر گارد ویژه زندان  گوهردشت کرج در ساعتهای خاموشی و اذیت و آزار زندانیان بی دفاع در این زندان.

 در طی هفته های گذشته گارد ویژه زندان گوهردشت کرج موسوم به زندان رجايی شهر بعد از خاموشی و حوالی ساعت ۲۴:۰۰ به بندهای مختلف زندان مانند بند ۱، ۳، ۵ و ۶ یورش می برند و بارفتارهای وحشیانه  زندانیان را از خواب بیدار ، مورد ضرب و شتم و توهین قرار میدهند . هر زندانی که نسبت به رفتارهای وحشیانه گارد ویژه اعتراض می کند او را بطور وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار می دهند و با بستن پاها و دستهایش با پابند و دست بند به سلول انفرادی منتقل می شود و به محض ورود به سلول انفرادی او را بطور غیر انسانی مورد ضرب و شتم قرار می دهند سپس وی را به حال خویش در سلول انفرادی با شرایط قرون وسطایی رها می کنند.
زندانیان برای مدت نامشخصی در این شرایط غیر انسانی نگهداری می شوند. رفتارها و فشارها به حدی طاقت فرسا و غیر انسانی است که زندانیان برای رهایی یافتن از این شرایط اقدام به خودکشی می کنند.

یورشهای وحشیانه بدستور و با نظارت رئیس زندان فردی بنام عزیزی صورت می گیرد. این فرد همچنین از پاسداران  شکنجه گری بنام های زلال و نوروز جم برای سرکوب زندانیان استفاده می کند.

فعالین حقوق بشرودمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه و غیر انسانی و مورد ضرب و شتم قرار دادن زندانیان بی دفاع را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران خواهان ارسال پرونده رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۵ بهمن ماه ۹۸ برابر با ۲۵ژانویه ۲۰۲۰

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: