۱۳۹۷ خرداد ۷, دوشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان یک زندانیان سیاسی در زندان کاشان



بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»  بازجویان وزارت اطلاعات نه تنها  از درمان یک زندانی سیاسی ممانعت می کنند بلکه او را بطور مستمر تحت فشارهای روحی و اذیت و آزار قرار می دهند.

زندانی سیاسی علیرضا وارسته که از بیماری حاد (DBI) رنج می برد و پزشکان نیز بر عدم تحمل حبس وی تاکید نموده اند  و خواهان آزادی او هستند  با این وجود بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی در بیمارستانهای خارج از زندان ممانعت می کنند و بطور مستمر وی را تحت فشارهای روحی و محدودیتهای مختلف قرارمی دهند. او می بایست در محیطی آرام باشد تا بتواند استراحت لازم که بخش اساسی از درمان است را داشته باشد. اما به عمد او را نیمه شب بیدار می کنند و بعد از آن به وی اجازه استراحت نمی دهند ودر طی روز هنگامی که استراحت می کند با ضربه زدن به تخت  و بیدار کردن او  مانع استراحت وی می شوند .
 او همچنین از زمان بازداشت در زندان حق رفتن به محوطه زندان را ندارد و می بایست در سلول بماند و همچنین از داشتن ارتباط با سایر زندانیان بخصوص زندانیان سیاسی  محروم است .از طرفی دیگر وضعیت غذایی، بهداشتی و درمانی این زندان فاجعه بار است. 

زندانی سیاسی علیرضا وارسته که از بیماری حاد  (DBI ) رنج می برد ، در طی زمان بازداشت بیماری وی شدت یافته  و با پیگیریهای خانواده اش پرونده پزشکی او  به کمسیون پزشکی منتقل شد . کمیسیون پزشکی   آزادی و تحت درمان قرار گرفتن وی را تایید  و تاکید نموده بود اما بازجویان وزارت اطلاعات از این مسئله ممانعت کردند.
زندانی سیاسی علیرضا وارسته به دلیل ارتباط داشتن با خانواده های زندانیان سیاسی  قتل عام شده  سال۱۳۶۷ دستگیرشده است. این  زندانی سیاسی بعد از ۴ ماه بازداشت با اتهاماتی از جمله داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران  و سایر اتهامات دیگر به حکم سنگین و غیر انسانی ۱۰ سال زندان محکوم شد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ممانعت از درمان و تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن این زندانی سیاسی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواهان دخالت برای آزادی فوری و بی قید و شرط وی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 
۸ خرداد  ماه۱۳۹۷ برابر با ۲۸ می ۲۰۱۸

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:
دبیر کل سازمان ملل متحد
كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران
سازمان عفو بين الملل 
telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: