۱۳۹۷ اردیبهشت ۳, دوشنبه

سوریه ای شدن ایران یعنی چه؟


دست نوشته ای  از زندانی سیاسی سعید ماسوری در مورد به گروگان گرفتن مردم ایران توسط رژیم ولی فقیه و مخیل کردن آنها   بین دو چیز  یا باید به جنایتهای هولناک این رژیم در داخل تن در دهند و یا اینکه شرایطی همانند مردم بی دفاع سوریه برای آنها ایجاد خواهند کرد. این دست نوشته جهت اطلاع عموم و انتشار در رسانه ها در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قرار داده شده است . متن دست نوشته به قرار زیر است:

 اخیرا می شنویم که نخبگان دلسوخته نظام هر جا می نشینند ازسوریه ای شدن ایران سخن ساز می کنند” ....!!!!!
اینکه چه پیشینه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی را پیش فرض خود می گیرند که ایران را با سوریه مقایسه می کنند بماند. ولی عموما دیکتاتورها ، از اشاعه چنین خیال پردازی های هولناکی در میان مردم است که امکان بقا و سرکوب را می یابند و تا زمانی که این توهم ها برملا نگردند به نظر واقعی می نمایند و در حکم تحلیل های واقعی (علمی ) طبقه بندی می شوند.
 این توهم سازی ها غالبا نزد افرادی یافت می شوند که در شرایط موجود ذی نفع و سهیم هستند و از تغییر آن نگران (خصوصا وقتی که بادهای تغییر با شدت بیشتری وزیدن گرفته).
 لذا تحلیل های ناپخته و رقت انگیزی از این دست چیزی نیست جز معجونی از صلاح اندیشی ها و اطلاح طلبی های فریبکارانه و کینه توزی های ولایت مدارانه، علیه خواسته ها و مطالبات مردمی در ایران. از اینرو تلاش زیادی می کنند تا این توهمات خود را «واقعیت» قالب کنند و عجولانه هم در محکمه هایی خودساخته (درست مثل دادگاههای فعلی و موجود) با قاضیانی امثال صلواتی ، مقیسه ، احمدزاده که هم شاکی علیه همه (مردم ) هم حکم صادر می کنند.
 ....بر همین سیاق ،اینکه ایران هم سوریه می شود “را خودشان ادعا می کنند و بعد در نقش مدعی العموم ، مدعی مردم می شوند که چرا ایران را سوریه می کنید و لابد در همیندادگاه وهمی” خود می خواهند کیفر خواست صادر کنند و طلبکارانه مردم را مقصر بدانند که مثلا:
۱ـ- مقصر مردم هستند وگرنه این چه وقت مطالبه حق و عدالت و حاکمیت مردمی و ...بود ، این چهل سال که نبود یک چهل سال دیگر دندان به جگر می گذاشتید تا اینطور نشود.

۲-ـ مقصر مردم ایران هستند و گرنه بی کفایتی ، بی لیاقتی و دروغ گویی های روحانی که چیز جدیدی نبود .مگر احمدی نژاد و خاتمی و رفسنجانی و ...غیر از این یودند. خوب این را هم تحمل می کردید تا این طور نشود.

۳ـ- مقصر مردم ایران هستند وگرنه این همه دزدی و چپاول و غارت که چیز جدیدی نبود. چند سال دیگر هم چشمتان را بر این ها می بستید تا اینطور نشود.

۴ـ- مقصر مردم ایران هستند وگرنه کی در قوه قضاییه عدالتی وجود داشته و یا قاضی مستقل و صالحی یافت شده که حالا دنبالش گشتید ، یک چهل سال دیگر صبر می کردید تا اینطور نشود.

۵ـ- مقصر مردم ایران هستند که فکر می کردند باید دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند و بگیر و ببند و سرکوب و زندان نباشد. در سوئیس که نبودیم یک چهل سال دیگر صبر می کردید تا اینطور نشود.

۶ـ- مقصر مردم ایران هستند وگرنه پول نفت چه فرقی می کند برای کودکان خیابانی و کار و گورخواب و کارتن خواب ایرانی خرج شود یا برای فاطمیون سوریه و حشدالشعبی و حزب الله لبنان یا انصار الله یمن ...نباید اعتراض می کردید ، تا اینطور نشود.

۷ـ- مقصر مردم ایران هستند وگرنه تمام معوقات بانکی مربوط به ۵۰ نفر است و چندتا دکل بلعیدن و بیمه بازنشستگان را و حساب های بانکی را بالا کشیدن که این همه سر و صدا و المشنگه ندارد( بعدا هم که میشد تا ۴۰ سال دیگربه مسئولین گفت) تا اینطور نشود.

۸ـ- مقصر مردم ایران هستند وگرنه اینهمه اعدام و قتل و قصاص و دست و پا بریدن ، قتل های زنجیره ای و کوی دانشگاه و .... که خلق الساعه نبود ...چهل سال بود که همینطور بود. یه چهل سال دیگه چه فشاری به ما می اورد .. این صبر لازم بود تا اینطور نشود.
۹- مقصر مردم ایران هستند وگرنه همه مسئولان نظام هم از فقر و گرانی و اعتیاد و فساد و رشوه خواری و رانت خواری و ....خواری مطلع بودند و به درستی هیچ چیز نگفتند و هیچ کاری هم نکردند  تا همین طوری نشود.

این همان ترجمان نگرانی از سوریه ای شدن ایران است. یعنی هیچ نگویید و هیچ نخواهید که مخل غارت و چپاول آقایان است ...!!!!!هیس ....!!! وگرنه ایران هم سوریه می شود.....!!!! ایران اگر قرار بود سوریه شود در جنگ جهانی اول می شد . در مشروطه (که به قول کسروی همه جا مشروطه شده بود ...!!) می شد . در شهریور ۲۰ میشد، در جمهوری آذربایجان و کردستان ۱۳۲۴ می شد، در جمهوری گیلان ۱۳۰۰ و خوزستان همان ایام می شد.... در همه این دوران ها دولت مرکزی قابلی که حتی بتواند دماغ خود را بالا بکشد وجود نداشت ...خیر... ایران هیچگاه سوریه و سوریه ای نمی شود .به قول اروپایی ها اسب بخار ایران همانند اسب زنده سوریه نیست و هیچ شباهتی به هم ندارند. تنها کسانی که در تاریکی هستند دچار توهم شده و همه چیز را هیولا و وحشتناک می بینند!!!!
(مقایسه اسب بخار با اسب زنده اشاره به یک انقلاب صنعتی متفاوت است)


سعید ماسوری از ته زندان گوهردشت
اردیبهشت ۱۳۹۷
   



telegram me/hrdai
Tel.:0031620720193
طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: