۱۴۰۰ خرداد ۲۴, دوشنبه

۱۶- مین روز از اعتصاب غذای زندانی ایرج حاتمی در زندان گوهردشت کرج می گذرد


 بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » زندانی ایرج حاتمی در اعتراض به گذشت  ۲ سال و ۳ ماه از پایان یافتن حکم زندانش، ۱۶ روز است که در زندان گوهردشت کرج در اعتصاب غذاست.

 

زندانی ایرج حاتمی از روز ۹ خرداد ماه ۱۴۰۰  در اعتراض به عدم آزادیش  که ۲ سال و ۳ ماه از پایان یافتن محکومیتش می گذرد، در بند ۴ سالن ۱۰ زندان گوهردشت کرج دست به اعتصاب غذا زده است و در شرایط حاد جسمی بسر می برد. در اثر اعتصاب غذا ۵ کیلو و ۴۰۰ گرم از وزنش کاهش یافته است .همچنین  دچار افت فشار خون،  رعشه، بی حسی اندامها نیز شده است.از طرفی دیگر این زندانی از بیماریهای مانند فشار خون و دیابت رنج می برد.

جان این زندانی در معرض خطر جدی است. قوه قضاییه و بازجویان وزارت اطلاعات تا به حال چندین زندانی سیاسی را به این شیوه به قتل رسانده اند. 

 

زندانی ایرج حاتمی ۵۴ ساله  در تاریخ ۲۶ مهرماه ۱۳۸۹ با یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلش دستگیر شد و ۲ سال در سلولهای انفرادی زندانی بود. پس از آن او را به بند ۳۵۰ زندان اوین   و از آنجا به زندان گوهردشت کرج منتقل کردند. و علیرغم گذشت ۲ سال و ۳ ماه از پایان محکومیتش همچنان در زندان با شرایط حاد جسمی نگهداری می شود. او به اتهام جاسوسی و ارتباط با دولتهای متخاصم به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود. و از کارشناسان ارشد موشکی بوده است.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری و عدم آزادی این زندانی که ۲ سال و ۳ ماه ازپایان  محکومیتش می گذرد  را  محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد که برای پایان دادن به اعدام و سرکوب گسترده و مستمر علیه مردم ایران،  پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع نمایند. 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۲۴خرداد ماه ۱۴۰۰ برابر با  ۱۴ژوئن ۲۰۲۱

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

Telegram:       @hrdai

Twitter:          @hrdai1

Site:          www.hrdai.net

blogspot:   http://hrdai.blogspot.com

e-mail             hrdairan@gmail.com

e-mail:     pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:                0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: