۱۳۹۹ شهریور ۲۶, چهارشنبه

جانباختن یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی زاهدان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا

  

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک زندانی سیاسی  بدلیل  ابتلا به ویروس کرونا و عدم انتقال او به مراکز درمانی  در زندان مرکزی زاهدان جانباخت.

 

زندانی سیاسی سالم زند  ۳۵ ساله  در شهریور ماه در زندان مرکزی زاهدان به ویروس کرونا مبتلا می شود. علیرغم وخامت حال این زندانی او را به بیمارستانهای خارج از زندان منتقل نکردند و هنگامی که سخت بیمار بود به سلول انفرادی بند قرنطینه که شرایط غیر انسانی دارد منتقل کردند او در حین انتقال به سلول انفرادی توسط ملک جمشیدی از مسئولین زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت . وقتی که وضعیت این زندانی به وخامت گراییده بود از قرنطینه به بهداری زندان که فاقد امکانات اولیه است منتقل شد.

زندانی سیاسی سالم زند حتی زمانی که در بهداری بود از اذیت و آزارهای  ملک جمشیدی در امان نبود. ملک جمشیدی به پرستاران بهداری می گفت : «بزارید بمیره این خیانت کرده است». 

زندانی سیاسی سالم زند  ۲،۵ سال بود که در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان بصورت بلاتکلیف زندانی بود.

 

از طرفی دیگر زندانی پرویز شهنوازی  که مورد اصابت  ۸ گلوله  قرار گرفته است در زندان سراوان  بدون درمان به حال خود رها شده است.

ملک جمشیدی یکی از مسئولین وزارت اطلاعات است که در زندان مرکزی زاهدان هم از مسئولین زندان می باشد. این جنایتکار علیه بشریت زندانیان سیاسی را مورد شکنجه و اذیت و آزار قرار می دهد.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، به عمد جان زندانیان سیاسی و عادی را در معرض خطر قرار دادن و عدم انتقال زندانیان که در وضعیت حاد  جسمی به بیمارستان را محکوم می کند و از سازمان بهداشت جهانی ، دبیر کل سازمان ملل متحد و سایر مراجع حقوق بشری می خواهد برای نجات جان زندانیان اقدامات لازم را به عمل آورند.

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۲۸ شهریور ماه ۹۹ برابر با ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۰

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

سازمان بهداشت جهانی

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: