۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

تحت فشار روحی قرار دادن زندانیان سیاسی بند 350 برای گرفتن توبه نامه


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران؛ روز دوشنبه 17 آبان ماه هفده نفر از زندانیان سیاسی بند 350 زندان اوین که اکثرا دانشجو و جوان می باشند توسط عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که یکی از عوامل اصلی ایجاد محدودیتها غیر انسانی و سرکوب زندانیان سیاسی است فراخوانده شدند. او با دادن وعده اینکه عید قربان و غدیر است و قصد داریم که به شما عفو مشروط بدهیم ابتدا سعی کرد با یادآوری اینکه شما جوان هستید و باید بروید و درس بخوانید پس بیایی توبه نامه بنویسید و تقاضی عفو کنید تلاش زیادی را بکار برد تا آنها را وادار به نوشتن توبه نامه نماید. ولی وقتی با جواب قاطع زندانیان سیاسی مواجه شد که می گفتند: ما بی گناه دستگیرشدیم و در زندان بسر می بریم .برای چه چیزی باید تقاضای عفو کنیم.

عباس جعفری دولت آبادی پیش از این بارها تلاش کرده بود تا در آستانه اعیاد ملی و مذهبی با این پیشنهادهای شرم آور و غیر انسانی زندانیان سیاسی را وادار به نوشتن توبه نامه نماید ولی با جواب رد قاطع زندانیان سیاسی مواجه شده بود.

هدف از احضار دانشجویان زندانی برای گرفتن توبه نامه و دستگیریهای اخیر فعالین دانشجویی برای ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان که خود را برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو 16 آذر آماده می کنند می باشد.

عباس جعفری دولت آبادی داستان تهران برای بر آورده کردن خواست بازجویان وزارت اطلاعات شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی ایجاد کرده است.که از جملۀ آنها تبعید زندانیان سیاسی به زندانهای دیگر، قطع تماسهای تلفنی زندانیان با خانواده هایشان،قطع ملاقاتهای حضوری زندانیان سیاسی و بخصوص با فرزندانشان بطور کامل،مانع شدن زندانیان سیاسی از داشتن و خواندن کتاب در سلول ،قطع مواد موردنیاز زندانیان سیاسی که با پول خود آنها را از فروشگاه می خرند(مانند میوه و سایر موارد)،عدم پاسخگویی به خانواده های زندانیان سیاسی،بکار بردن اظهاران کذب و خلاف واقع در مصاحبه های خود علیه زندانیان سیاسی ،دادن وعده های دروغین به خانواده ها و زندانیان سیاسی، تبعیض قومی و مذهبی بین هموطنان ،وجهۀ حقوقی دادن به اتهامات دروغین بازجویان وزارت اطلاعات،دادن مشروعیت حقوقی به شکنجه های روحی و جسمی بازجویان وزارت اطلاعات در بند 209 شکنجه گاه وزارت اطلاعات و مورد متعدد دیگر می باشد. این اعمال از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت این فرد و همکاران وی می باشد.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای صورت می گیرد و حتی گفته های او به عنوان اتهام علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود. علی خامنه ای مردم ایران را عوامل فتنه و میکرب نامیده است و قوۀ قضاییه و بازجویان او بر مبنی گفته های وی با مردم و زندانیان سیاسی رفتار می کنند.ولی فقیه مطلق علی خامنه ای در روز 29 خرداد ماه 1387 دستور سرکوب خونین مردم ایران را صادر کرد که نتیجه آن تعداد بیشماری کشته زخمی بود و هزاران نفر در سراسر ایران دستگیر و روانه زندان شدند.او مرتکب جنایت علیه بشریت شده است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تحت فشارهای روحی قرار دادن زندانیان سیاسی برای گرفتن توبه نامه را به عنوان یک عمل ضد بشری محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

18 آبان 1389 برابر با 9 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه و شکنجه سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است




هیچ نظری موجود نیست: