۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

انتقال زندانی سیاسی مصطفی اسکندری به سلولهای انفرادی بند 5

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی مصطفی اسکندری از بند 3 به سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج منتقل شد.
زندانی سیاسی مصطفی اسکندری بیش از یک هفته است که از بند 3 به سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت منتقل شده است.انتقال این زندانی به دستور گرامی مدیر داخلۀ زندان صورت گرفته است. گرامی بارها او را تهدید به انتقال به سلولهای انفرادی و شکنجه غیر انسانی و حتی قتل توسط باندهای مافیایی زندان نموده بود که در بیانیه های این زندانی پیش از این ذکر شده بود.
زندانی سیاسی مصطفی اسکندری در یکی از بدترین سلولهای انفرادی سالن 23 بند 5 زندان گوهردشت قرار داده شده است پاسداربندها با او رفتاری وحشیانه وغیر انسانی دارند.او را از امکانات اولیه مانند استفاده از حمام محروم کرده اند و استفاده از سرویسهای بهداشتی رابه 3 بار در روز محدود کرده اند. وضعیت غذایی سلولهای انفرادی به لحاظ کیفی غیر قابل استفاده می باشد و به لحاظ کمی در حد زنده ماندن می باشد.فشارها و اذیت وآزارها را در این سلولها از یک ماه پیش شدت بخشیده اند.
آقای اسکندری در اعتراض به این شرایط قرون وسطایی و ضد بشری در سلول انفرادی خود همراه با سایر زندانیان محبوس در آنجا اقدام به سر دادن شعارهایی مانند؛ مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر احمدی نژاد و غیره نمودند که پاسداربندها و مسئولین زندان را به وحشت انداختند. روشن زاده یکی از آخوندهای که به عنوان قاضی ناظر بر زندان است او را تهدید کرد که اگر به شعار دادن و تحریک سایر زندانیان بپردازد حکم محاربه و مفسد فی ارض برای او صادر خواهد کرد ولی آقای اسکندری و سایر زندانیان به تهدیدات این فرد گوش فرا ندادند و بر شدت شعارهای خود افزودند.
لازم به یادآوری است زندانی سیاسی مصطفی اسکندری و همسرش خانم کبری زاغه دوست در جریان مراسم چهلمین روز شهادت ندا آقا سلطان در بهشت زهرا دستگیر شدند آقای اسکندری نزدیگ به 7 ماه در سلولهای انفرادی بند 209 و 240 زندانی بود و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید.آقای اسکندری از زمان دستگیری تاکنون نتوانسته با همسرش تماس تلفنی یا ملاقت داشته باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال زندانیان سیاسی به سلولهای انفرادی و تحت شکنجه جسمی و روحی قرار دادن آنها و سلب امکانات اولیه انسانی از آنها را محکو می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 آبان 1389 برابر با 16 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: