۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

ممانعت زندانبانان از برگزاری مراسم ختم برای پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"زندانبانان ولی فقیه از برگزاری مراسم ختم پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی در بند 2 زندان گوهردشت کرج ممانعت به عمل آوردند.
با توجه به اینکه نزدیگ به یک هفته از فوت پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی می گذرد. زندانیان سیاسی قصد داشتند برای تسلی خاطر همبند خود زندانی سیاسی کریم پور صمدی به همراه ایشان مراسم یادبود و ختمی را در زندان گوهردشت بند 2 بر پا نمایند که متاسفانه با مخالفت ماموران روبرو شد و به ایشان تذکر دادن که حق برگزاری هیچ مراسمی را در داخل زندن نداری.
شایان ذکر است حدود 4 ماه پیش از طرف وزارت اطلاعات با منزل پدر زندانی سیاسی کریم پور صمدی تماس تلفنی گرفته شد و به وی گفتند : «پسرتان را سحرگاه امروز اعدام خواهیم کرد» و همین امر باعث آن حملۀ مغزی و لخته شدن خون در مغز ایشان گردید و مرگ ناگهانی وی را در بر داشت در واقع قاتل پدر کریم پور صمدی وزارت اطلاعات و دولت جابر و خود کامه آخوندی است .
شایان ذکر است قرار بازداشت وی در پرونده با توجه به نبود هیچ مدرکی توسط دادگاه انقلاب تبدیل به قرار وثیقه مالی 50 میلیون تومانی شده است اما تا به امروز ایشون را آزاد نکردند. بدلیل عدم اجازه آخرین وداع و حضور در مراسم خاکسپاری پدرش باعث ایجاد فشارهای روحی و عاطفی علیه این زندانی سیاسی شده اند.
از کلیه سازمانهای دفاع از حقوق بشر در داخل و خارج خواهشمندیم برای حفظ حقوق زندانیان سیاسی از هر راهی تلاش نمایند تا ملت ایران و ملتهای جهان بدانند دولتی کاملا دیکتاتوری حاکم است و خون ملت در شیشه نگه می دارد و اصلا به هیچ قوانین انسان دوستانه پای بند نیستند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
23 آبان 1389 برابر با 14 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: