۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

در آستانه 16 آذر و برداشتن یارانه ها ربودن مردم توسط مامورین وزارت اطلاعات شدت یافته است

بنابه گزارشات رسیده به " فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مامورین وازارت اطلاعات به منازل آقایان روحی و میبودی یورش بردند و آنها را ربوده و به نقطۀ نلمعلومی منتقل کردند.
روز دوشنبه 24 آبان ماه حوالی ساعت 11:00 مامورین وزارت اطلاعات به محل کسب آقای حمید میبودی 37 ساله یورش بردند آنها بخاطر نفرت عمیق مردم خود را مامورین اداره مالیات معرفی کردند و به جمعیتی که تجمع کرده بودند به دروغ می گفتند بخاطر پرداخت ننمودن ماایات وی را دستگیر کرده اند. مامورین اطلاعاتی آقای میبودی را برای بازرسی و ضبط وسایل شخصی اش به منزلشان منتقل کردند. برخورد مامورین وزارت اطلاعات هنگام یورش به منزل وحشیانه و غیر انسانی بود این یورش در حالی صورت می گیرد که همسر آقای میبدی روزهای آخر بارداریش را طی می کند و همچنین فرزند 3 ساله آقای میبدی که شاهد یورش وحشیانه بود دچار لکنت زبان شده است.
وقتی که همسر آقای میبودی به آنها گفت: من روزهای آخربارداریم را می گذارانم چرا همسرم را بازداشت می کنید مامورین وزارت اطلاعات به او پاسخ دادند: روزانه در عراق چندین زن باردار کشته می شوند شما هم مثل آنها.
مامورین وزارت اطلاعات پس از مدتی بازرسی وسایل شخصی خانواده از جمله؛ فیلمهای خانوادگی،کامپیوتر،لپ تاپ مدارک شناسایی (کارت شناسایی،پاسپورت و..)،دفترچه تلفن و ریسور ماهواره را با خود بردند.
همان روز حوالی ساعت 17:00 به منزل آقای الله وردی روحی 62 ساله پدر همسر آقای میبدی یورش بردند و او را دستگیر کردند. مامورین وزارت اطلاعات اقدام به بازرسی وحشیانه منزل وی نمودند و این بازرسی تا مدتی طولانی ادامه داشت.آنها پس از بازرسی اقدام به جمع آوری بعضی از وسایل شخصی آنها نمودند که از جملۀ آن؛ دفترچه تلفن،کیس کامپیوتر،تلفن همراه،مدارک شناسایی (کارت شناسایی،شناسنامه و پاسپورت)،قابهای عکس فرزندانش و ریسور ماهواره را با خود بردند . آنها سپس اقدام به تخریب بشقاب گیرنده ماهواره نمودند.
آقای روحی از ناراحتیهای حاد جسمی مانند؛ پروستات وناراحتی قلبی رنج می برد و تحت درمان قرار داشت.همچنین همسر ایشان بر بستر بیماری قرار دارد و تنها پرستار او بود.
علت دستگیر آنها را به خانواده هایشان اعلام نکرده اند و گفته می شود به صرف اینکه فرزندان آقای روحی در قرارگاه اشرف در عراق هستند او را دستگیر کرده اند.
از زمان دستگیری تاکنون هیچ خبری از وضعیت و شرایط و محل بازداشت او در دست نیست.
خانواده روحی تا به حال چنیدن بار به دادستانی کرج،دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات مراجعه کرده اند ولی تاکنون به آنها پاسخی مشخصی داد نشده است. این خانواده در ناراحتی فزاینده ای بسر می برند.
دراین دو یورش 4 نفر از مامورین وزارت اطلاعات مستقیما شرکت داشتند. یورش ،دستگیری و شکنجۀ دستگیر شدگان به دستور فردی بنام محبی یکی از مسئولین وزارت اطلاعات در کرج و از بازجویان بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات می باشد.این فرد دستور دستگیریهای فعالین کارگری،دانشجویی،سیاسی،زنان،دراویش و خانواده ها را صادر می کند و خود اکثرا در این یورشها شرکت دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کارو منازل و ربودن افراد مسن و بیمار را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
3 آذر 1389 برابر با 24 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه دستگیریهای خود سرانه و شکنجه سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: