۱۳۸۹ آبان ۲۲, شنبه

انتقال روحانی دیگر اندیش آیت الله بروجردی به نقطۀ نامعلومی


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، آیت الله بروجردی روحانی دیگر اندیش که خواهان جدایی دین از سیاست است صبح امروز از بند ویژه روحانیت به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
روز شنبه 22 آبان ماه آیت الله بروجردی از بند ویژه روحانیت به نقطه نامعلومی منتقل گردید. به نظر می آید دور جدید فشارها و اذیت آزارها را علیه او آغاز نموده اند.او به دلیل مواضعگیریهای قاطع خود علیه اعمال دیکتاتوری معابانه و سوء استفاده مذهبی از دین اسلام توسط ولی فقیه علی خامنه ای همواره تحت فشار و اذیت و آزار مامورین وی قرار دارد.
دستور ایجاد فشارهای غیر اسنانی و طاقت فرسا علیه او و خانواده اش و یارانش توسط ولی فقیه علی خامنه ای صادر می شود و بوسیله وزارت اطلاعات،دادگاه ویژه روحانیت به اجرا در آورده می شود.
در چند روز گذشته همچنین با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منازل 6 نفر از یاران آقای بروجردی آنها را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل کردند.
لازم به یاد آوری است آیت الله بروجردی 52 ساله در طی یورش گسترده همراه با صدها نفر از یارانش در 15 مهر 1385 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شدند.او و یارانش مورد شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند . آقای بروجردی همچنین به مدت یک سال به زندان یزد تبعید شد و او را در شرایط قرون وسطایی قرار دادند.او همچنین از نارحتیهای حاد جسمی مانند نارحتیهای قلبی،تنفسی ،کلیوی و غیره رنج می برد و تا به حال از مداوی جدی وی سر باز زده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، انتقال این روحانی به نقطۀ نامعلوم جهت ایجاد فشارها و اذیت وآزارهای غیر انسانی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر وسایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
22 آبان 1389 برابر با 13 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: