۱۳۸۹ آبان ۳۰, یکشنبه

آزادی اعضای باند قاچاق بین المللی مواد مخدر مرتبط با نیروهای اطلاعاتی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" اعضای یک باند بین المللی تولید و قاچاق مواد مخدر که با ده ها کیلو مواد مخدر دستگیر و همچنین چند لابراتور از آنها کشف و ضبط شده بود پس از چند روز بازداشت با وثیقه مالی تعدادی از آنها آزاد و بقیه در شرف آزاد شدن می باشند.
باند بین المللی تولید کننده و قاچاق مواد مخدر که دارای چند لابراتوار تولید کننده مواد مخدر مت‌آمفتامین معروف به شیشه و مواد مخدر دیگر بود و همچنین در حدود 64 کیلوگرم مواد مخدر از آنها کشف و ضبط شده بود. این باند تولید کننده و قاچاق مواد مخدر، مواد تولید شده خود را در ایران به فروش می رسانده است . آنها همچنین با کمک نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مواد مخدر را به کشورهایی مانند مالزی و تایلند قاچاق می کردند.این باند از حمایت و پشتیبانی کافی نیروهای اطلاعاتی و انتظامی برخوردار بودند . تولید و قاچاق مواد مخدر را سالها است که بدون هیچ ممانعتی پیش می بردند.
این باند تولیدکننده و قاچاق مواد مخدر از طریق فرودگاه خمینی مواد مخدر تولید شد را به کشورهای مانند مالزی و تایلند قاچاق می کرد. مواد مخدر توسط حراست فرودگاه به هواپیما منتقل می شد و از این طریق به کشورهای مقصد قاچاق می شد. تعدادی از افراد حراست فرودگاه به دلیل رقابتهای بین باندهای صادر کننده دستگیر و به اداره اطلاعات کرج منتقل شدند.
یکی از مسئولین و بازجویان وزارت اطلا عات به نام سهراب کریم پور که بازجویی از آنها را به عهده داشت اما بعد از مدت کوتاهی آنها را از بند اطلاعات به بند عمومی زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.آنها سپس به دادیاری شعبه 9 دادگاه کرج برده شدند و توسط فردی بنام انصاف دوست مورد بازپرسی قرار گرفتند و برای همگی آنها حکم آزادی با قرار وثیقه مالی صادر نمود.گفته می شود پشت این باند قاچاق افراد رده بالای نیروهای اطلاعاتی و انتظامی قرار دارند.
اسامی چند نفر از افراد اصلی باند تولید کننده و قاچاق مخدر به قرار زیر می باشد:
مسعود آقا جعفری معروف به مسعور صابر، جمشید دینی ،تعدادی ازافراد حراست فرودگاه خمینی که از جملۀ آنها احسان برنون و فردی بنام پیام که با قرار وثیقه آزاد شده است و سایر افراد در شرف آزادی می باشند.وثیقه های آنها بین 100 تا 350 میلیون تومان تعیین شده است.
در حالی افراد این باند بین المللی تولید و قاچاق مواد مخدر به راحتی آزاد می شوند که تعداد زیادی به صرف داشتن و یا مصرف مواد مخدر که قربانیان اصلی این باندها هستند اعدام شده اند و یا در انتظار اعدام بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
30 آبان 1389 برابر با 21 اکتبر 2010


http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: