۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

ادامۀ شکنجۀ روحی زندانیان سیاسی زندان اوین برای گرفت توبه نامه توسط دادستان تهران

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران و نمایندۀ وی در زندان اوین در آستانه عید قربان و عید غدیر به احضارها و فشارها و توهین به زندانیان سیاسی تحت عنوان گرفتن توبه نامه شدت بخشیده است.
دولت آبادی از مدتی پیش هر هفته در حدود 10 نفر از زندانیان سیاسی را بصورت جمعی و یا فردی احضار می کند و پس از مقدمه چینهای مختلف آنها را با تهدید و تطمیع تلاش می کند تا شاید بتواند بعضی از زندانیان سیاسی را وادار به نوشتن توبه نامه به ولی فقیه علی خامنه ای نماید.
جعفری دولت آبادی با دادن وعده و وعیدهای عفو و آزادی در صورت نوشتن توبه نامه زندانیان سیاسی را تحت فشار روحی قرار می دهد و با این رفتار شرم آور به آنها توهین می کند. این پروژه توهین آمیز که توسط نماینده وی در زندان اوین فردی بنام رشته احمدی بطور مستمر دنبال می شود.عباس جعفری دولت آبادی با دروغ و فریب و تزویر به زندانیان سیاسی احضار شده می گوید که اکثر زندانیان سیاسی توبه نامه به خامنه ای نوشته اند و تقاضای عفو از او کرده اند .ولی وقتی در معرض سئوال زندانیان سیاسی قرار می گیرد که چه کسانی توبه نامه نوشتند و تقاضای عفو کرده اند پاسخی به زندانیان سیاسی نمی دهد. او با ریا و دروغگویی سعی در ایجاد جو بی اعتمادی در بین زندانیان سیاسی است.
عباس جعفری دولت آبادی و نماینده وی در زندان اوین رشته احمدی با جواب رد قاطع زندانیان سیاسی مواجه شده است. بنابه گفته بعضی از زندانیان سیاسی تلاشهای او حاکی از خواست خامنه ای از وی که توهینی بزرگ به زندانیان سیاسی است.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از عوامل سرکوب و سلب حقوق اولیه و محدودیتهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی است و اقدامات او حتی فراتر از اعمال ضد بشری سعید مرتضوی است.او اخیر در مصاحبه ای که با رسانه های دولتی داشته است اعلام کرده است: برخی مجرمین به دلیل ارتباط با بیرون بر روند رسیدگی به پرونده‌ها تاثیر می‌گذاشتند که در این باره قرار است به زودی راههای نفوذ این افراد به بیرون بسته شود. منظور او از این جملات جلوگیری از افشای اعمال ضد بشری وی در مورد زندانیان سیاسی همانند شکنجه های قرون وسطایی شکنجه گران وزارت اطلاعت برای گرفتن اعترافات دروغین و ایجاد محدودیتهای غیر انسانی و قرون وسطایی توسط خود وی علیه زندانیان سیاسی و خانواده های آنها است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، توهین وتحت شکنجۀ روحی قرار دادن زندانیان سیاسی تحت عنوان نوشتن توبه نامه به خامنه ای توسط فردی که خود را دادستان می نامد را بشدت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر گزارشگران ویژه سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شکنجۀ زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
24 آبان 1389 برابر با 15 نوامبر 2010
گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: