۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات بدلیل داشتن کامپیوتر و رسیور ماهواره در منزل

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" مدتی پیش مامورین اداره اطلاعات رشت به منزل آقای عابدی باخدا به منظور دستگیری همسر وی خانم محجوب دوست یورش بردند.
مامورین اداره اطلاعات چندی پیش به منزل آقای عابدی با خدا یورش بردند و منزل آنها را به صورت وحشیانه ای مورد بازرسی قرار دادند .مامورین اداره اطلاعات رشت پس از بازرسی، بعضی از وسایل شخصی این خانواده را با خود بردند که از جملۀ آنها؛کامپیوتر،دفترچه تلفن خانواده،ریسیور ماهواره،سی دی و غیره می باشد.
مامورین وزارت اطلاعات همچنین قصد دستگیری خانم مهری جوان محجوب دوست همسر آقای عابدی با خدا را داشتند که با مقاومت وی از دستگیری خودسرانه او منصرف شدند.آنها همان روز خانم محجوب دوست را به اداره اطلاعات فراخواندند و به مدت 3 ساعت مورد بازجویی و تهیدید قرار داند و سپس او را آزاد کردند. ولی مجددا هفته گذشته او را به اداره اطلاعات رشت احضار کردند و برای مدتی طولانی وی را مورد بازجویی قرار دادند.بازجویان وزارت اطلاعات بدلیل اینکه هیچ مدرکی علیه او نیافته بودند این بار کامپیوتر فرزندانش و داشتن رسیور ماهواره در منزل را بهانۀ پرونده سازی علیه او نمودند.
به نظر می آید که بازجویان ولی فقیه قصد دارند وجود کامپیوتر و رسیور ماهواره در خانواده های ایرانی را جرم محسوب کنند و برای آنها بر این مبنی پرونده سازی نمایند.
بازجویان وزارت اطلاعات همچنین به او اطلاع داده اند که قصد دارند وی را به این خاطر در روز 24 آبان ماه مورد محاکمه قرار دهند.
لازم به یادآوری است آقای هادی عابدی باخدا که در اثر شلیک گلول پاسداران در دهۀ 60 دچار قطع نخاع شده است و بر روی ویلچر قرار دارد. او همچنین از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد که سال گذشته با بهانه های واهی به 2 سال زندان محکوم شده است اما بخاطر شرایط حاد جسمی در حال حاضر تحت درمان قرار دارد و تنها پرستار وی همسرش خانم محجوب دوست می باشد. حال بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن این خانواده قصد پرونده سای و احتمالا محکومیت غیر انسانی علیه همسر وی را دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به منازل مردم ،بازرسی وحشیانه،ضبط اموال شخصی،بازجویی و پرونده سازی به خاطر داشتن کامپیوتر و رسیور ماهواره را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران ویژه زنان سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت توسط رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
23 آبان 1389 برابر با 14 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: