۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

زنان زندانی سیاسی زندان اوین همچنان تحت شرایط و محدودیتهای غیر انسانی در بند متادون


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین که از 16 آبان ماه پس از قطع تلفن آنها به بند متادون که محل نگهداری زندانیان عادی و معتاد می باشد منتقل شدند وهمچنان در شرایط غیر انسانی نگهداری می شوند.آنها در محیطی کوچک و محصور زندانی هستند و از زمان انتقال به این بند امکان رفتن به حیاط و استفاده از سالن فرهنگی محروم شده اند.
کیانی رئیس اطلاعات زندان اوین و معاونش که به بند متادون مراجعه کرده بود مورد اعتراض زنان زندانی سیاسی قرار گرفت. آنها نسبت به این شرایط و محدودیتهای غیر انسانی اعتراض کردند و خواستار پایان دادن به آن بودند و همچنین خواستار برقراری تماسهای تلفنی خود با خانواده هایشان هستند.کیانی در پاسخ به زنان زندانی سیاسی گفت : انتقال شما به بند متادون بدستور دادستان بوده و ما در آن نقشی نداشته ایم و خواهان آن نبودیم و با این برخوردها سعی می کرد که از تن دادن به خواسته های به حق زنان زندانی سیاسی شانه خالی کند.
به زنان زندانی سیاسی گفته شده است که علت انتقال آنها به بند متادون بیانیه ای است که توسط تعدادی از زنان زندانی سیاسی به مناسبت مرخصی رفتن خانم هنگامه شهیدی داده شد می باشد.
در حال حاضر فقط در بند زنان زندان اوین 18 زن زندانی سیاسی در بازداشت بسر می برند که اسامی تعدادی از آنها به قرار زیر می باشد:
زندانیان سیاسی نازیلا دشتی، عاطفه نبوی ،مهدیه گلرو ،فرح واضحان ، عالیه اقدام دوست ، بهاره هدایت ،پروین جواد زاده ،ریحانه حاج ابراهیمی،زهرا بهرامی و غیره می باشند.
عباس جعفری دولت آبادی اخیرا طی مصاحبه ای با رسانه های حکومتی اعلام کرده بود «به زودی راههای نفوذ این افراد به بیرون بسته شود» از آنجایی که زندانیان سیاسی در اسارت بسر می برند و چیزی برای نفوذ به بیرون ندارند الا افشای شکنجه های قرون وسطایی و محدودیتها غیر انسانی که توسط بازجویان وزارت اطلاعات و خود وی علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، انتقال زنان زندانی سیاسی به بند متادون، ایجاد شرایط قرون وسطایی و محدودیتهای غیر انسانی را محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به اعمال قرون وسطایی و غیر انسانی رژیم ولی فقیه علیه زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
25 آبان 1389 برابر با 16 نوامبر 2010

گزارش فوق را به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه زنان سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net
info@hrdai.net

pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: