۱۳۹۹ دی ۷, یکشنبه

ا حس ضحاک گونه و خونخواری شما آرام گیرد (بیانیه زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان)

  


زندانیان سیاسی و همچنین تعداد زیادی از زندانیان عادی زندان مرکزی زاهدان، اعدام جنایتکارانه هم بندی خویش زندانی سیاسی عبدالحمید میربلوچ زهی  را محکوم کردند و خواهان همصدا شدن مقامات حقوق بشری و بین المللی برای محکوم کردن و متوقف کردن  این جنایتهای هولناک در زندان مرکزی زاهدان شدند. این بیانیه جهت اطلاع عموم و ارسال به مراجع حقوق بشر و بین المللی اختصاصا در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد: 

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اینبار سلامی پر از بغض، پر از اعتراض، پراز فریاد به همه ملت ایران، ملتی که دوشا دوش برای وطن عزیزمان ایران چه جانفشانیها که نکردند ولی آیا جواب این همه فداکاری و از جان گذشتگی کشتن تک تک جوانان این خاک بدست خود دولت ایران است؟ آیا ما قوم بلوچ جزئی از این خاک و آب نیستیم؟ آیا در ۸ سال جنگ ما برای این مرز و بوم خون نریختیم؟ آیا ما انگلیسیها را از خاک کشورمان  بیرون نراندیم؟ پس چرا در طول ۲ هفته ۶ نفر باید به دار بیگناهی آویخته شوند؟ آیا خونهایی که برای این خاک و آب ریختیم کافی نبود ؟

 پس به کدام جرم زندانی سیاسی مثل عبدالحمید میربلوچ زهی ،روز شنبه ۶ -۱۰ -۹۹ باید اعدام شود؟ شاید آنها  به این خاطر که عاملا و آمران اصلی درگیری که منجر به قتل آن ۲ مامور شد پیدا نکرده اید و جوابی نداشتید که به ملت عزیز بدهید و در عوض کسی که بزرگترین جرم او بلوچ بودن او است باید گرفته شود ، دستگیر شود و کشته شود.

هفته گذشته زندانی سیاسی عبدالباسط خشت را اعدام  و این هفته زندانی سیاسی عبدالحمید میربلوج زهی و خدا میداند که هفته های بعد چند نفر دیگر باید بیگناه  اعدام شوند؟ تا حس ضحاک گونه  و خونخواری شما آرام گیرد .

ما زندانیان زندان مرکزی زاهدان علی الخصوص زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان از شما  دبیر کل  سازمان ملل متحد  و کمیسر عالی حقوق بشر و هچنیین آقای جاوید رحمان خواستاریم نسبت به فریادها و ضجه های ما و از اینکه زندانیان سیاسی دیگر اعدام شود اقدامات حقیقی و حقوقی را انجام داده و به هر طریق ممکن جلوی این اعدامها ی جنایتکارانه و به ناحق گرفته شود. 

و ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان این اعدام ها را محکوم می کنیم و از جامعه جهانی  خواستاریم نسبت به صدای ما بی اعتنا نباشند و قبل از اینکه زندانی سیاسی دیگری اعدام شود با ما همصدا شوند 

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

 

از طرف زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان

دی ماه ۱۳۹۹

 

 

اسامی زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان نویسنده این بیانیه

مولوی محمد قلندر زهی، مولوی عبدالرحیم کوهی، مولوی امین بلوچ زهی، مولوی جواد کریم زاهی، امیر حمزه ریگی، عبدالصمد هود، عبدالحمید هود، عطالله هود، زبیر هود، حسن دهواری، الیاس قلندرزهی، محمد علی آذر، ذبیح الله ریگی، علی بمپوری، ابوبکر رستمی، سجاد بلوچ، دنزو چاکری ، جاوید دهقان خلد، حافظ قاروق، عبدالباسط ریگی، عبدالحق ریگی، صوفی ادهم چاکری، کرم بیک چاکری، عین الله قنبر زهی، نصرالله قنبر زهی، محسن قنبری 

 

 

 

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بين الملل 

telegram me/hrdai

@hrdai1

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

hrdairan@gmail.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: