۱۳۹۹ دی ۱, دوشنبه

زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان اعدام هولناک ۱ زندانی سیاسی و ۲ زندانی دیگر را محکوم می کنند

  

بیانیه زندانیان سیاسی و همچنین تعداد زیادی از زندانیان عادی زندان مرکزی زاهدان، اعدام هولناک  ۱ زندانی سیاسی و ۲ زندانی دیگر را محکوم کردند و خواهان همصدا شدن مقامات حقوق بشری و بین المللی برای محکوم کردن این جنایت هولناک در زندان مرکزی زاهدان شدند. این بیانیه جهت اطلاع عموم و ارسال به مراجع حقوق بشر و بین المللی اختصاصا در اختیار « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن بیانیه به قرار زیر می باشد:

 

بسم الله الرحمان الرحیم

 

سلام ما زندانیان مظلوم از پشت میله های سرد و بی رحم زندان  به ملت عزیز و همیشه در صحنه ایران،

 آقایان عمامه به سر و عبا به تن که پشت میزهایشان نشستند و دم از حقوق بشر و آزادی بیان و شعارهای خالی از شعور که می باشند می زنند.

از شما ملت عزیز می خواهیم که برای یکبار هم با ما  به زندان مرکزی زاهدان بیایید، فقط برای چند لحظه.

 در تاریخ ۲۸-۹- ۹۹ روز شنبه ۲ جوان به نام های شعیب ریگی خالد و بهنام ریگی خالد و هر کدام که  دارای ۲۲ سال سن بودند اعدام شدند و از میان ما رفتند.

 اما کار به اینجا ختم نمی شود و فردای آن روز زندانی سیاسی به نام عبدالباسط خشت نیز اعدام می شود و کسی نیست از این رژیم آخوندی بپرسد که به کدامین گناه جوانان این مرز و بوم باید هر بار به بهانه های واهی چوبه دار را ببوسند. تنها گناه آنها گرفتن حق خود از کسانی است که سالها پیش تا به امروز خون این ملت را در شیشه کرده اند. 

ما زندانیان زندان مرکزی زاهدان علی الخصوص زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان فریادمان به هیچ جا نمی رسد. چون سالها است که شما مسئولین بی لیاقت این حکومت نه تنها به حرف ما گوش فرا نمی دهید بلکه علناَ به ملت خود هم خیانت می کنید ولی اینبار ما ساکت نمی شویم و صدایمان را بلند می کنیم حتی به قیمت جانمان و این اعدام و کشت و کشتارها را به شدیدترین لحن محکوم می کنیم و از شما ملت عزیز و همچنین  دبیر کل سازمان ملل و کمیسرعالی حقوق بشر و آقای جاوید رحمان گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران و سایر سازمانهای حقوق بشر و بین المللی خواستاریم برای محکوم کردن این  جنایات هولناک با ما زندانیان سیاسی هم صدا شوید تا شاید در آینده ای نه چندان دور بتوانیم جلوی این جنایات وحشتناک را بگیریم.

 

از طرف زندانیان زندان مرکزی زاهدان علی الخصوص زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان

اول دی ما ۱۳۹۹

 

 

اسامی زندانیان سیاسی زندان مرکزی زاهدان نویسنده این بیانیه

مولوی محمد قلندر زهی، مولوی عبدالرحیم کوهی، مولوی امین بلوچ زهی، مولوی جواد کریم زاهی، امیر حمزه ریگی، عبدالصمد هود، عبدالحمید هود، عطالله هود، زبیر هود، حسن دهواری، الیاس قلندرزهی، محمد علی آذر، ذبیح الله ریگی، علی بمپوری، ابوبکر رستمی، سجاد بلوچ، دنزو چاکری ، جاوید دهقان خلد، حافظ قاروق، عبدالباسط ریگی، عبدالحمید میر بلوچ زهی، عبدالحق ریگی، صوفی ادهم چاکری، کرم بیک چاکری، عین الله قنبر زهی، نصرالله قنبر زهی، محسن قنبری 

 

 

 

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

گزارشگر ویژه اعدام   سازمان ملل متحد

سازمان عفو بين الملل 

telegram me/hrdai

@hrdai1

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

hrdairan@gmail.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: