۱۳۹۹ آذر ۱۹, چهارشنبه

فراخوان برای نجات جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در معرض خطر جدی قرار دارد

  

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی که در سلول انفرادی بند قرنطینه بخش تربیت زندان مرکزی زاهدان بسر می برد و به شدت بیمار است در معرض خطر جدی قرار دارد .

 

زندانی سیاسی ارژنگ داودی بشدت بیمار است و از بیماریهای مختلفی که در اثر شکنجه ، سوء تغذیه و عدم درمان به آنها مبتلا شده است رنج می برد. 

این زندانی سیاسی حدودا ۲ ماه پیش به سلول انفرادی بند  قرنطینه  بخش تربیت زندان مرکزی زاهدان  منتقل شده  است. او در شرایط غیر انسانی قرار دارد و بطور مستمر مورد شکنجه روحی و جسمی پاسدار بندها قرار دارد. ۳ پاسدار بندی که  مستمر او را مورد اذیت و آزار قرار می دهند  به نام های کریم ک و خوش نشین می باشند. او از درمان محروم و از هرگونه تماس با سایر زندانیان منع شده است و در سلول انفرادی قرار دارد که فاقد امکانات اولیه انسانی است. 

او بیش از ۴ سال است که در سلولهای انفرادی زندانهای زابل و مرکزی زاهدان زندانی است و طی این مدت  حق هیچگونه تماس با سایر زندانیان را نداشته است. هر زندانی که در سلولهای انفرادی مجاور وی قرار میگیرد از هر گونه تماس با وی منع می شود  در غیر این صورت با شکنجه های جسمی مواجه خواهد شد.

بازجویان وزارت اطلاعات قصد حذف فیزیکی این زندانی سیاسی را دارند.

 

زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سال ۱۳۹۵ به زندان زابل تبعید  و چندین بار به  زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و پس از مدتی مجددا به زندان زابل بازگردانده شده است . در تمامی این مدت در سلولهای انفرادی بسر برد و مورد شکنجه های وحشیانه  قرار گرفت که در اثر این شکنجه ها هر دو پای وی بشدت آسیب دید و همچنین به بیماریهای مزمن نیز مبتلا شده است .

زندانی سیاسی ارژنگ داودی از سال ۱۳۸۲ در زندانهای مختلف ایران زندانی است. او در زندانهای اوین، گوهردشت کرج، بندرعباس ، زابل و زندان مرکزی زاهدان زندانی شد .

به حکم قوه قضاییه ولی فقیه منزل ، ماشین و تمامی وسایل زندگی او را مصادره نمودند. برای تحت فشار قرار دادن وی همسر او را برای مدتی طولانی زندانی نمودند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به خطر جدی که جان زندانی سیاسی ارژنگ داودی را تهدید می کند هشدار می دهد و از مراجع بین المللی خواهان دخالت برای نجات جان این زندانی سیاسی است.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۲۰ آذر  ۹۹ برابر با ۱۹ دسامبر  ۲۰۲۰

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: