۱۳۹۹ آذر ۲۲, شنبه

خودکشی منجر به مرگ یکی از کارگران نیشکر هفت تپه

  

 


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » یکی از کارگران زحمتکش نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج خویش دست به خودکشی زد و جانباخت.

 

آقای رضا الکثیر کارگر زحمتکش نیشکر هفت تپه پس از اخراج از این کارخانه و از دست دادن تنها منبع در آمد که با آن خانواده اش را امرار معاش می نمود دست به خود کشی زد. او بارها به محل کارش مراجعه و با تشریح وضعیت خویش  خواهان بازگشت به محل کارش شد اما با جوابهای منفی کارفرما مواجه شد. او در شرایط سخت اقتصادی قرار داشت . ۳ تن از خواهرانش معلول هستند که نیاز به مراقبتهای ویژه با هزینه های خاص دارند.

 

افرادی که مانع بازگشت به کار او شدند به نام های امیلی و اسدبیگی بودند. اسد بیگی یکی از عناصر اصلی سرکوب کارگران نیشکر هفت تپه است. این فرد تاکنون باعث اخراج و دستگیری تعداد زیادی از کارگران شده است.

 

در رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای سرکوب، دستگیری، صدور احکام زندان و اخراج کارگران که برای حقوق خویش اعتراض می کنند از امور روزانه شده است. این سرکوبهای وحشیانه و مستمر که منجر به محروم شدن کارگران از حقوق اولیه خویش می شود برای بعضی از کارگران محروم  راهی جز خودکشی باقی نمی گذارد.     

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  سرکوب، دستگیری، صدور احکام زندان و اخراج کارگران  را محکوم می کند و از تمامی اقشار جامعه در ایران و همچنین مراجع بین المللی  می خواهد  مانع اعمال ضدبشری آخوندها علیه کارگران شوند و ازحقوق اولیه کارگران در ایران حمایت کنند.

 

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

۲۲ آذر ۱۳۹۹ برابر با  ۱۲ دسامیر  ۲۰۲۰

 

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

سازمان جهانی کار آی.ال. او

 

@hrdai1

telegram me/hrdai

www.hrdai.net

http://hrdai.blogspot.com

hrdairan@gmail.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: