۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

گزارشی از آخرین وضعیت دستگیر شدگان خانواده نبوی

بنابه گزارشات رسیده ازبند 209 زندان اوین زندانیان سیاسی عاطفه نبوی و سید ضیاء نبوی در بند مخوف 209 زندان اوین در حالت بلاتکلیفی بسر می برند.
زندانی سیاسی عاطفه نبوی 24 خرداد ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات با تعدادی از دوستان و بستگانش دستگیر و به بند مخوف 209 انتقال داده شد.او از بدو دستگیری تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات برای وادار کردن او به اعتراف او را به دادگاههای فرمایشی بردند تا از این طریق به هدف خود دست یابد و او را وادار به اعترافات دیکته شده نمایند. خانم نبوی از 24 خرداد ماه تاکنون در بلاتکلیفی بسر می برد.اخیرا به او و خانواده اش اعلام شده است که پرونده وی به شعبۀ 2 امنیت دادسرای انقلاب که رئیس آن فردی است بنام سبحانی است و مجری دستورات حسن زارع دهنوی است ارسال شده است.خانم عاطفه نبوی با 2 زندانی دیگر در یک سلول انفرادی زندانی هستند هم سلولی ایشان خبرنگار زندانی خانم هنگامه شهیدی و مهسا نادری دانشجوی زندانی هستند.
سید ضیاء نبوی دبير شورای دفاع از حق تحصيل عضو دیگر این خانواده که در 24 خردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل دوستان خانوادگی وی دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. آقای نبوی از بدو دستگیری تحت فشارهای جسمی و روحی شدید بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت و او را مجبور به شرکت در دادگاه فرمایشی کردند.زندانی سیاسی ضیاء نبوی از زمان دستگیری تا به حال در بلاتکلیفی بسر می برد و هنوز پرونده او به هیچ کدام از شعب دادسرای انقلاب ارسال نشده است و امکان پیگیری حقوقی و پاسخگیری مشخص دراین باره از دادسرای انقلاب وجود ندارد و شرایط را برای خانواده آنها مشکل کرده است.حسن زارع دهنوی گفته است که تعیین وضعیت او را بعد از محاکمه در دادگاه انقلاب مشخص خواهد شد. سید ضیاء نبوی در حال حاضر در بند 209 زندان اوین در سلولی همراه با 5 نفر دیگر زندانی است. تعداد زیاد دستگیر شدگان قیام و ایجاد فشارهاو محدویدتهای زیادی از طرف بازجویان شرایط طاقت فرسائی را برای آنها ایجاد کرده است.او تا به حال 3 بار بصورت کابینی و کوتاه ودر حضور مامورین وزارت اطلاعات با خانواده اش ملاقات داشته است.
زندانی سیاسی طیبه نبوی که در روز 26 مرداد ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل شخصی اش دستگیر و به سلولها انفرادی زندان وزارت اطلاعات در سمنان منتقل گردید.او را به طرز وحشیانه ای از فرزند 3 ساله اش جدا کردند و با خود بردند . از زمان دستگیری تا به حال خانواده آقای نبوی بصورت روزانه به دادگاه انقلاب و اداره اطلاعات مراجعه می کنند که با تهدیدات و برخوردهای غیر انسانی بازجویی بنام عرفانی مواجه هستند. آنها بعد از چندین روز مراجعه که بصورت روزانه صورت می گرفت توانسته اند یکبار و در حدود 5 دقیقه در حضور بازجو و 2 مامور وزارت اطلاعات با وی ملاقت کردند شرایط جسمی او بد بود و وزن او تا حد زیادی کاهش یافته بود. خانواده اش فقط می توانستند در حد احوال پرسی با هم صحبت کنند و نباید از شرایطی که در زندان بر او روا داشته شده چیزی بپرسند.خانم طیبه نبوی در حالت بلاتکلیفی بسر می برد.فرزند خردسال او بی قراری می کند و دائم سراغ مادرش را می گیرد.
در در چند روز اخیر مامورین وزارت اطلاعات به خانه یکی دیگر از خانواه نبوی یورش بردند دیش ماهواره و رسیور آن را ضبط کردند. مامورین وزارت اطلاعات همچنین به منزل زندانی سیاسی ظهور نبوی یورش بردند و رسیور ماهواره که نسب نشده بود و در منزل آنها بود را ضبط کردند و این خانواده را وادار به پرداخت 400 هزار تومان جریمه نمودند.
در حال حاضر 4 عضو این خانواده در زندان بسر می برند که اسامی آنها به قرار زیر می باشد:زندانی سیاسی سید ظهور نبوی مقاله نویس مجله سرزمین آریائی محکومیت 4 سال زندان، در بند 350 زندان اوین ،خانم عاطفه نبوی از دستگیرشدگان اخیر و سید ضیاءنبوی دبير شورای دفاع از حق تحصيل از 24 خرداد ماه در بند 209 زندان اوین و خانم طیبه نبوی در سمنان که در سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات سمنان می باشد. همچنین خانم خدیجه نبوی بدلیل دفاع از همسرش که در زندان بسر می برد به 1 سال زندان محکوم شده است و هر لحظه احتمال بازداشت او می رود . خانم حمیده نبوی عضو دیگر این خانواده سال گذشته بخاطر قصد شرکت در مراسم بیست و یکمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 دستگیر و به یک سال زندان محکوم شد او اخیرا بدلیل پایان یافتن مدت بازداشتش آزاد شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،یورش به منازل ،دستگیریها ، ادامه بازداشت و در بلاتکلیفی قرار دادن دستگیر شدگان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سازمانهای مدافع حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به جنایاتی که مامورین ولی فقیه علیه زندانیان سیاسی ایران مرتکب می شوند می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
20 شهریور 1388 برابر با 11 سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: