۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

مقیسه ای (ناصریان)عضو کمسیون مرک دادگاه دانشجوی زندانی را به تعویق انداخت

بنابه گزارشات رسیده از دادگاه انقلاب، دادگاه دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و برادرش فرزاد مددزاده پس از نزدیک به 7 ماه اسارت و بلاتکلیفی در بند مخوف 209 زندان اوین به تعویق افتاد.
دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و بردارش فرزاد مددزاده که نزدیک به 7 ماه است در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برند.اخیرا به آنها اطلاع داده شده بود که روز یکشنبه 22 شهریورماه در شعبه 28 دادگاه انقلاب برگزار خواهد شد رئیس این شعبه فردی بنام محمد مقیسه ای معروف به (ناصریان) از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی 67 است.
صبح روز یکشنبه 22 شهریورماه خانواده مددزاده با طی مسافت طولانی از تبریز به تهران همراه با وکیلشان هنگامی که در دادگاه حاضر شدندو در آخرین لحظات به آنها اطلاع داده شد که به علت به تعویق افتادن زمان کاری و عدم اعزام زندانی از بند مخوف 209 زندان اوین به دادگاه انقلاب دادگاه تشکیل نخواهد شد.هنوزبه خانواده مددزاده و وکیل آنها زمان جدیدی برای تشکیل دادگاه اعلام نشده است.
به تعویق انداختن دادگاه ،یکی از شیوه های که دادگاههای ولی فقیه برای بیشتر نگه داشتن زندانی سیاسی در حالت بلاتکلیفی و همچنین ایجاد فشار روحی بر علیه زندانی و خانواده اش بکار برده می شود.
لازم به یادآوری است که دانشجوی زندانی شبنم مددزاده و بردارش فرزاد مددزاده در 01 اسفندماه 1387 دستگیر و به سلولهای انفرادی بند مخوف 209 زندان اوین انتقال داده شد و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفتند.آنها نزدیک به 7 ماه است که در حالت بلاتکلیفی در بند مخوف 209 زندان اوین بسر می برندوبا نسبت دادن اتهامات واهی سعی در پرونده سازی و توجیه ادامه بازداشت آنها دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری،شکنجۀ روحی و جسمی،و نزدیک به 7 ماه در بازداشت و بلاتکلیفی آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات گسترده و عملی برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
22 شهریور 1388 برابر با 13سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: