۱۳۸۸ شهریور ۱۰, سه‌شنبه

دانشجوی زندانی تحت فشارهای شدید برای گرفتن اعترافات تلویزیونی

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین،دانشجوی زندانی حسن طرلانی تحت شدیدترین فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات برای وادار کردن او به اعترافات تلویزیونی هستند.
دانشجوی زندانی حسن طرلانی 22 ساله که روز سه شنه 25 مرداد ماه در شعبۀ 22 دادگاه انقلاب برده شد. ابتدا توسط علی اکبر حیدری فر از تیم جنایتکاران علیه بشریت سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی در دادگاه انقلاب به عنوان نماینده دادستان خواستار اشد مجازت، اعدام برای دانشجوی زندانی شد.سپس فردی بنام محسنی قاضی شعبۀ 22 مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگین و غیر انسانی 10 سال زندان و تبعید به زندان مرکزی کرمان محکوم شد.
آقای طرلانی پس از اعلام محکومیت ضد بشری و بازگرداندن او به بند 209 زندان اوین ، تحت شدیدترین فشارهای روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد. او روزانه بین 3 الی 6 ساعت تحت بازجوئی و شکنجه های روحی شدید است. سربازجوی وزارت اطلاعات و شکنجه گر معروف سعید شیخان وقتی که دانشجوی زندانی را به اتاق بازجوئی می برد. خطاب به اوگفت:«با این حکم می خواستیم شاخت را بشکنیم،این ادله را دادیم که این حکم را بده تا دیگه کسی حوس نکنه به گفته های ما اعتراض کند»
از روز سه شنبه 3 شهریور ماه زندانی سیاسی حسن طرلانی بطور مستمر تحت بازجوئی و شکنجۀ روحی قرار دارد و با بکار بردن یک جنگ روانی سعی در گرفتن اعتراضات تلویزیونی از او را دارند.
سعید شیخان سر بازجوی و زارت اطلاعات در بند 209 زندان اوین و از جنایتکارن علیه بشریت که از شکنجه گران شناخته شدۀ زندان اوین است. در اثر شکنجه های قرون وسطائی او تعدادی از زندانیان سیاسی علیرغم گذشت سالها از زمان شکنجۀ آنها هنوز از آثار شکنجه های او رنج می برند که از جملۀ آنها شکنجه بهروز جاوید طهرانی است. بازجویان وزارت اطلاعات حتی بعد ازمحکومیتهای غیر انسانی سرنوشت زندانی سیاسی را در دست خود دارند و آنها هستند که تعیین می کنند زندانی سیاسی در چه شرایطی باید قرار گیرد.
علی اکبر حیدری فر مسئول شعبۀ 1 دادگاه انقلاب که بعنوان نماینده دادستان کیفرخواست را علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان را قرائت می کند. این فرد از تیم سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی است که در جریان قیام اخیر مردم ایران دستور انتقال تعداد زیادی از جوانان را به اردوگاه مرگ کهریزک را صادر کرد. که تعدادی از آنها در اثر شکنجه های قرون وسطائی جسمی ،روحی و جنسی جان باختند این فرد همچنین با تصمیم گیری مشترک سعید مرتضوی و حسن زارع دهنوی دستور انتقال صدها نفر از جوانان قیام را به شکنجه گاههای مانند ؛آگاهی شاپور ،کلانتری 148،بازداشتگاههای مخفی سپاه پاسدارن و نیروی انتظامی را صادر کردند. آنها دارای دستورات ویژه از علی خامنه ای برای انجام جنایتهای ضد بشری تحت عنوان قاضی هستند.
لازم به یاد آوری است که زندانی سیاسی حسن ترلانی 2 اسفند ماه در پی یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر شدو 195 روز است که از بازداشت او در بند 209 زندان اوین می گذرد. 88 روز آن را در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی بسر بردند.او در اثر شکنجه های غیر انسانی دچار ناراحتی گوارشی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، فشارهای غیر انسانی و مستمر بازجویان وزارت اطلاعات علیه زندانیان سیاسی برای گرفتن اعترافات تلویزیونی را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
10 شهریور 1388 برابر با 01 سپتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: