۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

مامورین وزارت اطلاعات یکی از بازاریان شناخته شده بازار تهران را دستگیر کردند

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین، روز دوشنبه با یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات آقای محسن دکمه چی از بازاریان شناخته شده بازار تهران را دستگیر و به بند 209 زندان اوین منتقل کردند.
آقای محسن دکمه چی حدودا 50 ساله و از بازاریان شناخته شده بازار تهران روز دوشنبه 16 شهریورماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات به محل کسب ایشان در بازار تهران او را دستگیر کردند و ابتدا به منزل شخصی اش برده شد و منزل او را مورد بازرسی قرار دادند در حین بازرسی وسائل شخصی آنها را پخش و تخریب نمودند. مامورین وزارت اطلاعات مقداری از وسائل شخصی او را از جمله آلبوم های عکس،کامپیوتر،تلفن و مدارک شناسائی را با خود بردند.
آقای دکمه چی به خانواده هایی زندانی سیاسی که سرپرست آنها دستگیر شده اند برای امرار معاش به آنها کمک مالی می نمود. او بارها بخاطر کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی توسط بازجویان وزارت اطلاعات تهدید به بازداشت شده بود.
گفته می شود که دستگیری او به خاطر حضور دختر ایشان در قرارگاه اشرف و کمک مالی به خانواده های زندانیان سیاسی صورت گرفته است.
لازم به یادآوری است که آقای محسن دکمه چی از زندانیان سیاسی دهۀ 60 می باشد او در دهۀ 60 نزدیک به 7 سال بدلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر و تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفت و بصورت معجزه آسائی از قتل عام های زندانیان سیاسی سال 67 نجات یافت.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش به محل کسب و منازل ،دستگیری ،تخریب و بردن وسائل شخصی و انتقال به بند مخوف 209 زندان اوین که زندانیان سیاسی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار می گیرند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر برای پایان دادن به دستگیریهای مستمر ،شکنجه و موارد متعدد نقض حقوق بشر در ایران خواستار ارجاع پرونده نقض حقوق بشر این رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد جهت گرفت تصمیمات لازم اجرا است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
20 شهریور 1388 برابر با 11سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: