۱۳۸۸ شهریور ۲۲, یکشنبه

تجمع اعتراضی خانواده های دستگیر شدگان با شدت بیشتری ادامه یافت

بنابه گزارشات رسیده خانواده های دستگیر شدگان از صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب تجمع اعتراضی برپا کردند. آنها خواستار خارج شدن از وضعیت بلاتکلیفی و آزادی فوری عزیزانشان هستند.
به دليل برگزاري مراسم احيا در شب گذشته، امروز یکشنبه 22 شهریورماه دادگاه انقلاب از ساعت 10 صبح شروع به كار كرد. بیش از 60 نفر از خانواده بازداشت شده ها كه بيشتر آنها مادران بودند در مقابل درب دادگاه انقلاب تجمع كردند .و هر از گاهي خانواده ها وارد دادگاه انقلاب مي شدند تا با دفتر حداد و حيدري فر تماس بگيرند و پيگير وضعيت عزيزانشان باشند.
امروز بيشتر خانواده ها به خصوص پدران با عصبانيت و قاطعیت بیشتری با منشي دفتر حداد و حيدري فر تماس مي گرفتند و با صداي بلند ، اعتراض می کردند و مي گفتند: چرا وضعيت عزیزنمان را روشن نمي كنيد .نكند آنها را نگه داشته ايد تا دنبال برچسب هاي ديگر بگرديد تا به آنها بزنيد خودتان هم خوب مي دانيد كه تمامي آنها بي گناه هستند .در اين مدت همه خانوده ها را سرگردان كرده ايد مجبور هستيم دائما براي پيگيري مرخصي بگيريم و هر جور شده از كارمان بزنيم كلا در اين مدت زندگي مان را فلج کرده اید .
فكر كرديد به نام شبهاي احيا چند نفر را آزاد كرده ايد ساكت مي نشينيم و منتظر مي مانيم تا ببينيم چه وقت بقيه را آزاد مي كنيد .
بعد از اعتراضات شدید خانواده ها منشي دفتر حداد و حيدري فر با كاركناني كه تلفن را براي تماس در اختیار خانواده ها قرار مي دهند گفت: كه ديگر هيچ تلفني را در اختيار خانواده ها قرار ندهند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامه بازداشت صدها زندانی سیاسی قیام را محکوم می کند واز دبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستار اقدامات عملی برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
22 شهریور 1388 برابر با 13سبتامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: