۱۳۹۹ اسفند ۳, یکشنبه

درویش زندانی بهنام محجوبی بدلیل عدم رسیدگی پزشگی به موقعه و دادن داروی مبهم جانباخت

  

 

بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  درویش گنابادی زندانی پس از ماه ها تحمل زندان و اذیت و آزار و عدم رسیدگی پزشگی جانباخت.

 

روز یکشنبه ۳ اسفند ماه بهنام محجوبی درویش گنابادی زندانی  پس از اینکه ماه ها تحمل زندان و  اذیت وآزار  و عدم رسیدگی پزشگی در حالی که بیمار بود جان باخت. زنده یاد درویش زندانی بهنام محجوبی طی تماسهای تلفنی که با خارج زندان داشت فشارها و اذیت آزارهای غیر انسانی که علیه او بکار برده می شد را تشریح نمود و این تماسهای ضبط شده و انتشار یافته در رسانه های اجتماعی خود گویای اعمال ضدبشری که سازمان زندانها علیه زندانیان عقیدتی و سیاسی بیمار بکار می برد.

بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان، بیماری زندانیان را به عنوان اهرم فشار علیه آنها بکار می گیرند. او بارها در شرایط حاد جسمی قرار گرفت اما بجای انتقال به بیمارستان و درمان جدی وی،او را به بیمارستان روانی منتقل کردند تا وی را هر چه بیشتر تحت فشار قرار دهند.

در همین حال، بتول حسینی مادر بهنام محجوبی در ویدئویی درگذشت پسرش را تایید کرد و گفت : که «به عنوان ولی‌دم به مقام‌ها و ارگان‌ها اجازه نمی‌دهم پسرم را پیش از انتقال او به پزشک قانونی و مشخص شدن علت مرگ، دفن کنند»

 

بهنام محجوبی ۳۳ ساله، در جریان تجمع دراویش گنابادی در خیابان گلستان تهران در سال ۹۶ دستگیر و به دو سال زندان محکوم شده بود. او به "اختلال پانیک" مبتلا بود و پزشکان پیش‌تر گفته بودند که این زندانی عقیدتی با توجه به شرایط بیماری‌اش، قادر به تحمل کیفر نیست.

 

تمام شواهد و دلایل حاکی از آن است که بازجویان وزارت اطلاعات و زندانبانان با  تعلل در انتقال او  به موقع به بیمارستان و درمان جدی وی باعث قتل او شدند.

تا به حال تعداد زیادی از زندانیان سیاسی  و عقیدتی در ایران   با شیوه های مختلف در زندان به قتل رسانده شده اند.   

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم درمان جدی و به موقع زندانیان عقیدتی و سیاسی  در ایران که منجر به مرگ آنها می شود را  محکوم می کند و خواهان تشکیل یک کمیته حقیقت یاب  بین المللی برای بررسی قتل زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندانهای ایران است.  و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد که باتشکیل یک کمیته حقیقت یاب موضوع قتل زندانیان سیاسی و عقیدتی را در ایران را مورد بررسی قرار دهد. 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۳اسفند  ماه ۱۳۹۹ برابر با  ۲۱ فوریه ۲۰۲۱

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

Telegram:       @hrdai

Twitter:          @hrdai1

Site:          www.hrdai.net

blogspot:   http://hrdai.blogspot.com

e-mail             hrdairan@gmail.com

e-mail:     pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:                0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: