۱۳۹۹ بهمن ۲۶, یکشنبه

تایید محکومیت سنگین یکی از دانشجویان شرکت کننده در اعتراضات آبان ماه


 

 

بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  تایید حکم سنگین خانم مرجان اسحاقی یکی از دانشجویان معترض آبان ماه ۹۸ در دادگاه تجدید نظر استان تهران. 

 

حکم خانم مرجان اسحاقی دانشجوی رشتیه علوم سیاسی دانشگاه تهران که به محکومیت سنگین و غیر انسانی ۱ سال حبس تعزیری  و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود عینا توسط دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید گردید.

این حکم سنگین و غیر انسانی صرفا بخاطر شرکت در اعتراضات آبان ماه ۱۳۹۸ می باشد که اکثریت  مردم ایران در آن شرکت کردند  و طبعا دانشجویان که قشر آینده ساز کشورهستند می بایستی از پیشگامان آن باشند.

 

این حکم سنگین و غیر انسانی توسط فردی بنام ابوالقاسم صلواتی   که در بین مردم ایران به قاضی مرگ معروف است و از جنایتکاران علیه بشریت می باشد صادر شده است. این فرد بخاطر صدور احکام ضدبشری اعدام علیه زندانیان سیاسی و عادی در لیست تحریم های بین المللی قرار دارد و جهان او را عملا به خاطر جنایتهایی که مرتکب شده است لیست گذاری کرده است.این فرد همچنین فاقد هرگونه مشروعیت بین مردم ایران و بین المللی است. 

 

خانم مرجان اسحاقی دانشجوی علوم سیاسی دانشگاه تهران در اعتراضات گسترده دانشجویان دانشگاه تهران در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸ شرکت نمود و پس از پایان اعتراضات وی با یورش وحشیانه بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران (که در لیست سازمانهای ترویستی ایالات متحد امریکا قرار دارد) دستگیر و  به شکنجه گاه اطلاعات سپاه معروف به بند ۲- الف زندان اوین  منتقل شد.خانم اسحاقی پس از ۱۸ روز شکنجه های روحی و اذیت وآزار  با  قرار وثیقه به صورت موقت از زندان اوین  آزاد شد.  

 

لازم به یاد آوری است که در روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۱۳۹۹  عموم مردم ایران علیه سیاست ضد مردمی و چپاولگرانه افزایش بی سابقه قیمت بنزین در تقریبا تمامی شهرهای ایران دست به اعتراضات گسترده زدند. این اعتراضات چندین روز ادامه یافت. اما بجای پاسخ منطقی به خواسته های مردم ،آنها را به گلوله بستند و بیش از ۱۵۰۰ نفر که در میان آنها کودکان بودند جانباختند و هزاران نفر دستگیر و بعضی از آنها  زیر شکنجه های طاقت فرسا به قتل رسانده شدند. این اعتراضات خشم مجامع حقوق بشری و سیاسی جهان را در پی داشت.پس از سرکوبهای خونین دستگیر شدگان محاکمه فرمایشی شدند و تعدادی اعدام شدند و هنوز هم تعدادی در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر می برند. رژیم ولایت فقیه برای مخفی نگه داشتن جنایتی که مرتکب شده بود چندین روز اینترنت را قطع نمود.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدور احکام سنگین و غیر قانونی علیه معترضین آبان ماه که خواهان حقوق خویش بودند  را  محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط تمامی دستگیر شدگان اعتراضات در ایران است و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد که یک تحقیق مستقل و بین المللی برای شناسایی و مجازات آمرین و عاملین کشتار مردم ایران در اعتراضات آبان ماه و سایر اعتراضات انجام گیرد.

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۲۶بهمن ماه ۱۳۹۹ برابر با  ۱۴ فوریه ۲۰۲۱

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

Telegram:       @hrdai

Twitter:          @hrdai1

Site:          www.hrdai.net

blogspot:   http://hrdai.blogspot.com

e-mail             hrdairan@gmail.com

e-mail:     pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:                0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: