۱۳۹۹ بهمن ۲۵, شنبه

چهار زندانی سیاسی هموطن کرد از شکنجه گاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه منتقل شدند

  


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » روزشنبه  ۴ زندانی سیاسی هموطن کرد از شکنجه گاه اطلاعات سپاه به زندان ارومیه منتقل شدند.

 روز شنبه ۲۵ بهمن ماه  زندانیان سیاسی شپول خضری، فرهاد موسوی ، حسین گردشی و شوانه پشتواز از  هموطن کرد پس از چندین هفته اذیت وآزار در شکنجه گاه اطلاعات سپاه آنان را  به زندان ارومیه منتقل کردند. پیش از این در تاریخ ۲۱ بهمن ماه  زندانیان سیاسی سیروان نوری و سوران حسین زاده از اطلاعات سپاه به زندان ارومیه منتقل شده بودند.

بازجویان اطلاعات سپاه در روزهای ۲۰ و ۲۲ دی ماه  سوران حسین زاده و شپول خضری را در مهاباد، فرهاد موسوی پور را در ربط از توابع شهرستان سردشت ، حسین گردشی را در بوکان دستگیر و به شکنجه گاه اطلاعات سپاه در شهر ارومیه منتقل کرده بودند.

بازجویان اطلاعات سپاه دستگیر شدگان را تحت فشارهای روحی و اذیت وآزارهای جسمی قرار می دهند تا آنها را وادار به اعتراف علیه خود به منظور پرونده سازی و صدور احکام سنگین نمایند.

هدف از این یورشها و دستگیریهای جمعی ایجاد فضای رعب و وحشت در بین مردم ایران است تا آنها را از احقاق حقوق خویش بازدارند.  

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری ،انتقال چندین هفته به شکنجه گاه اطلاعات سپاه و ادامه بازداشت زندانیان سیاسی هموطن کرد را  محکوم می کند. و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، کمیسر عالی حقوق بشر وگزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران می خواهد که برای پایان دادن به اعدام و سرکوب گسترده و مستمر علیه مردم ایران در شهرهای مختلف را محکوم نماید و پرونده جنایت علیه بشریت این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارجاع نماید. 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران 

۲۶بهمن ماه ۱۳۹۹ برابر با  ۱۳ فوریه ۲۰۲۱

 

گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد:

دبیر کل سازمان ملل متحد

كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل 

Telegram:       @hrdai

Twitter:          @hrdai1

Site:          www.hrdai.net

blogspot:   http://hrdai.blogspot.com

e-mail             hrdairan@gmail.com

e-mail:     pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:                0031620720193

طبق قوانين كپي رايت استفاده از گزارشات فعالين حقوق بشر و دمكراسى در ايران در صورت ذکر منبع بلامانع می باشد

هیچ نظری موجود نیست: