۱۳۹۳ اسفند ۱۲, سه‌شنبه

انتقال تعداد کثیری از زندانیان زندانهای تهران بزرگ، قزل حصار و گوهردشت برای اجرای حکم اعدام

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » تعداد کثیری از زندانیان  زندانهای گوهردشت کرج ، قزل حصار کرج و زندان بزرگ تهران به سلولهای انفرادی زندان قزل حصار کرج جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام منتقل شدند.
صبح روز سه شنبه ۱۲ اسفند ماه گزارشها  حاکی از انتقال ۲۰ الی ۳۰ زندانی  از زندانهای قزل حصار کرج ، زندان گوهردشت کرج ، زندان بزرگ تهران که در حسن آباد می باشد به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم ضدبشری اعدام،
بیش از ۱۴ نفر از آنها از سالنهای ۱،۲ و۳ واحد ۲ زندان قزل حصار کرج می باشند . ۲ زندانی از بندهای ۴ و ۶ زندان گوهردشت کرج که به نام های محسن و مسعود می باشند اینان مدتی پیش از زندان قزل حصار به زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند. همچنین ۶ زندانی عقیدتی به نام های حامد احمدی، جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی ، کمال ملایی ،هادی حسینی و صدیق محمدی  که از سالن ۱۰ زندان گوهردشت کرج می باشند. سایر زندانیان از زندان بزرگ تهران می باشند که نام یکی از زندانیان فاضل سلمان پور  است.
بعد ظهر سه شنبه همه آنها با خانواده هایشان آخرین دیدار را داشتند و گفته می شود که قرار است صبح روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ماه به دار آویخته شوند.
این جنایتها در آستانه مذاکرات هسته ای صورت می گیرد و رژیم ولی فقیه برای ایجاد فضای رعب و وحشت که در آستانه این مذاکرات است دست به اعدام های گروهی و جنوان آمیزی می زند.لذا رئیس جمهور آمریکا آقای اباما باید مسئله حقوق بشر و بخصوص متوقف کردن  اعدام های گروهی را در صدر مذاکرات خویش قرار دهد.  سازش و معامله  آنها، نباید بهای آن را  از جیب مردم ایران و بخصوص اعدام های گروهی جوانان ایرانی داده شود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال گروه کثیری از زندانیان، زندانهای مختلف در تهران و کرج جهت اجرای اعدام های گروهی را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع بیدرنگ پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۳ بهمن ۹۳ برابر با۴ مارس ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: