۱۳۹۳ اسفند ۲۴, یکشنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان زندانی خالد حردانی

بنابه گزارشات رسده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  زندانی خالد حردانی از بیماریهای متعددی رنج می برد ولی بازجویان وزارت اطلاعات مانع  درمان وی هستند و از این طریق سعی  دارند که او را تحت فشارهای غیر انسانی قرار دهند.
زندانی خالد حردانی از بیماریهای عفونت  ریوی ،سردردهای شدید و مزمن ، دردهای حاد عضلانی و کاهش بینایی رنج می برد .تا به حال پزشک قانونی ۲ بار وی را به کمیسیون پزشکی معرفی نموده است اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان وی هستند و از این طریق سعی بر تحت فشار قرار دادن وی هستند. بازجویان وزارت اطلاعات نه اجازه درمان به وی می دهند و نه اجازه مرخصی استعلاجی که خود شخصا بیرون از زندان اقدام به درمان نماید.
او همچنین به دستور بازجویان وزارت اطلاعات   ۲۷ ماه است که از ملاقات با فرزندش محروم می باشد.
زندانی خالد حردانی در تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۷۹ هنگامی که قصد داشت با به کنترل در آوردن هواپیما از جهنمی که رژیم ولی فقیه برای مردم ایران ایجاد کرده است به خارج از کشور پناهنده شود دستگیر شد  و در حین دستگیری مورد اصابت گلوله از ناحیه  فک قرار گرفت  و در حالی که زخمی  بود پس از درمان سطحی وی  را به بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل نمودند. در آنجا به دلیل عدم درمان ، فک وی دچار عفونت گردید و تا به حال از آن  رنج و باعث عوارض دیگری در او شده است. او توسط موحدی به اعدام و ۳ سال زندان محکوم گردید که با فشارهای بین المللی حکم وی به حبس ابد تبدیل شد.
زندانی خالد حردانی سال ۱۳۸۲ به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید و در طی این مدت ده ها بار در اعتراض به شکنجه های غیر انسانی و فشارهای طاقت فرسا و اعمال فشار علیه خانواده اش ناچار به اعتصاب غذا گردید.بازجویان وزارت اطلاعات و قاضی منصوب آنها دست به پرونده سازی جدید علیه او زدند و تا به حال چندین پرونده جدید علیه وی گشوده اند که  آخرین آنها تحت عنوان توهین به آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به ۲ سال زندان محکوم گردید .آخوند جنایتکار علیه بشریت علی خامنه ای با پرونده سازی شکنجه گران خود  در  وزارت اطلاعات می خواهد خود را رهبر آخوندها جا بزند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،عدم درمان این زندانی و بکار بردن بیماری وی به عنوان اهرم فشار مداوم علیه وی را محکوم می کند و ازکمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام ، شکنجه و موارد متعدد جنایت علیه بشریت  خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت و رهبری کننده تروریست در جهان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۴ اسفندماه۹۳ برابر با۱۵ مارس ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: