۱۳۹۳ اسفند ۲۷, چهارشنبه

قتل یک جوان زندانی توسط امیریان مدیر داخلی زندان گوهردشت کرج

 
بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » قتل  یک جوان زندانی توسط امیریان مدیر داخلی زندان گوهردشت کرج.
چهارشنبه ۲۰ اسفند ماه زندانی جوانی به نام  کوه نانی در اثر شکنجه های وحشیانه  امیریان مدیر داخلی زندان گوهردشت کرج به قتل رسید. پیش ازاین ۲ برادر این زندانی اعدام شده بودند.
از طرفی دیگر روز سه شنبه ۱۹ اسفند ماه  زندانی صابر شربتی ۲۸ ساله   به دلیل اینکه حاضرنشد  تحت عنوان عیدی به داود امینی   رئیس بند ۶  زندان گوهردشت کرج  باج بدهد ، توسط باندهای مافیایی که توسط این فرد در این بند هدایت می شوند  با چاقو و تیزی به وی حمله ور شدند  و بدن او را از چندین ناحیه مورد اصابت چاقو و تیزی  قرار دادند، وی بشدت زخمی گردید و به دلیل اینکه در آستانه مرگ قرار گرفته بود به یکی از بیمارستانهای خارج از زندان منتقل گردید ولی به دستور مردانی رئیس زندان  گوهردشت کرج، علیرغم اصرار پزشکان مبنی بر درمان این زندانی او را  فقط پانسمان نمودند و به زندان بازگرداندند.
 در حالی این زندانی به زندان بازگردانده شد که تاندون بازوی چپ او پاره شده است و نیاز مبرم به عمل جراحی دارد ولی فقط اجازه پانسمان به وی داده شد و علیرغم گذشت ۸ روز هنوز پانسمان وی تعویض نشده است و دست  او متورم ، عفونی و سیاه شده است.
لازم به یاد آوری است که زندانی صابر شربتی  از سن ۱۷ سالگی در زندان بسر می برد و ۱۱ سال است که در زندان گوهردشت کرج زندانی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، قتل و شکنجه زندانیان بی دفاع در زندان  گوهردشت کرج توسط مدیر داخلی زندان و رئیس بند ۶ به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و  سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۸ اسفندماه۹۳ برابر با۱۸ مارس ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: